WF med dårlig tid...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
WF med dårlig tid...

Ser på www.ryg.no at dagens morgenavgang med WF til CPH gikk 10:33 og ikke som planlagt på rute 10:50... Jeg bør kanskje planlegge å komme tidlig til Rygge til mandag...

Re: WF med dårlig tid...

Tror heller det kan gjenspeile dagens belegg på flighten.......

Nja, alle pax var vel tidlig på RYG da, og siden tidsfristen for å dukke opp på flyplassen og kjøpe billett var utløpt så de vel ingen grunn til å vente med avgangen?
Skjer nesten daglig ved MJF det... WF744 til BOO kl 2207 er "alltid" før rute ;)

E!

hmm.. er flya forsinka så er det galt.. og går dem før ruta så er jaggu det gæli også.. :)

Tror heller det kan gjenspeile dagens belegg på flighten.......

Ja, det er jo alltid slik at fly som går før rute har dårlig belegg, og fly etter rute er fulle. DY har vel da 100% belegg? ;)

Var med og satte "rekord" for CO på OSL. 26 min før rute. Kapteiner var hypp på tidlig avgang pga av motvind og alle var sjekket inn, ombord og satt pent klare til å reise. Og da var det ingen vits i å vente. Og dermed slapp man stor forskinkelse inn til EWR.

Kan da også fortelle om en bekjent som er stasjonssjef et sted i england. Han lukket døra og sendte CO avgangen 32 min før rute. Akkurat i det flyet var på vei ut fra gate, ankom 2 stk Busines pax. For å si det mild, det ble litt bråk.....

Men du skal vel strengt tatt ikke få sjekke inn 32 minutter før STD uansett hvis du reiser til USA??

Ja, det er jo alltid slik at fly som går før rute har dårlig belegg, og fly etter rute er fulle. DY har vel da 100% belegg? ;)

Var på jobb i går og fløy noen innlandsleg og vi pusha så og si hver gang 5-10 minutter før rutetid og flyene var ikke fulle;) Hadde det vært fullt hadde vi dratt på rutetid:D

Var med og satte "rekord" for CO på OSL. 26 min før rute.

Ikke imponert... Ryanair sin flight fra Skavsta til Torp, landet på Torp minst én gang, med pax, før stuerene på Skavsta skulle ha vært ferdige med lastingen...^_^

Gjesp .........

Endelig ... naa er det slutt. Sitter paa hotellrommet og feirer med en oel og to store burritos! Siste kjerra er avgaatt - to timer foer rutetid. Hadde jeg visst det paa forhaand, kunne jeg ha booket fly hjem i kveld, men naa er det for sent aa endre. Dvs. for dyrt .. Oh well - faar betalt for en dag til paa denne maaten, saa da er det OK.
Fra tidligere tripreport ... ;)

Blir spennende å se på mandag... Kanskje blir jeg den 11. pax`n ombord. Kommer til å være der i god tid - så jeg rekker også avgang 10:30. Tidligere til cafè Victor i København kommer jeg kanskje også - vel verdt turen via Rygge.

det er da bra? Om alle er ombord, boarding completede og ingen mulighet til å bli go-show, er det bare å stenge dörene og starte motorene. Ingen er vel lei seg for å komme frem for tidlig!

A mother and her young inquisitive son were flying Southwest Airlines from Kansas City to Chicago. The son (who had been looking out the window) turned to his mother and asked, "If dogs have baby dogs and cats have baby cats, why don't planes have baby planes?"
The mother (who couldn't think of an answer) told her son to ask the flight attendant. So the boy dutifully asked the flight attendant, "If dogs have baby dogs and cats have baby cats, why don't planes have baby planes?"
The flight attendant responded, "Did your mother tell you to ask me that?" The little boy admitted that she did. "Well, then, tell your mother that there are no baby planes because Southwest always pulls out on time. Now, let your mother explain that to you."

Nå heter det jo strengt tatt push-back.

Og dermed var den gode vitsen ødelagt.

... og på endel store plasser i USA heter det "push and pull" så da var vitsen morsom igjen. :rolleyes:

Back