Helt utrolig at noen greier å filme slike hendelser. Godt det gikk bra med crew og PAX.
Maskinen er det nok verre med. Hensyn tatt alder på flyet ender slike skader ofte opp med kondemnering.
Om flyet skal skrotes eller repareres er vel ikke så viktig i første omgang. Det viktigste må jo være å få flyet vekk fra rullebanen snarest mulig, slik at flyplassen kan åpnes igjen.
Helt utrolig at noen greier å filme slike hendelser. Godt det gikk bra med crew og PAX.
Maskinen er det nok verre med. Hensyn tatt alder på flyet ender slike skader ofte opp med kondemnering.
SXM har jo livecam's 'overalt', så sånn sett kunne det ikke skje et 'bedre' sted. Synes forøvrig at landingen ikke så spesielt hard ut for mine øyne, men kan jo fortone seg annerledes på film ..
Om flyet skal skrotes eller repareres er vel ikke så viktig i første omgang. Det viktigste må jo være å få flyet vekk fra rullebanen snarest mulig, slik at flyplassen kan åpnes igjen.
SXM har jo livecam's 'overalt', så sånn sett kunne det ikke skje et 'bedre' sted. Synes forøvrig at landingen ikke så spesielt hard ut for mine øyne, men kan jo fortone seg annerledes på film ..
På et av Flyprat’s Julebord i Seattle, pratet jeg med Dag Johnsen (også medlem her) om denne: CO 475 Den hadde jo en del felles trekk med WestJet, hard landing et av understellet kollapset også - og flyet blokkerte rullebanen som naturlig fører til et press fra Flyplass myndighetene som vil «back to Business»
Dag var med på rednings arbeidet i Guadalajara og fortalte om flyplass myndigheter som snakket Bulldoser (Catepillars) mens CO teamet jobbet med de punktene en kan bruke for å løfte en 737 med kran (stor kran) - Det er også mange involvert, WestJet, Canadiske Luftfartsmyndigheter, Boeing, eventuelt Leasing Selskap og Flyplassen.
WestJet maskinen er jo ikke lett å flytte med et landings understell opp i vingen, skal noe mere til enn en garasje jekk fra BilTema