West Atlantic foran massiv ekspansjon?

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Skyliner melder at West Atlantic, hvor svenske West Air er del, skal lease 30 stykk fraktkonverterte A320 fra AerCap mellom 2012 og 2013, samt opsjoner på 4 maskiner i 2015.

Dette høres nesten for godt ut til å være sant, 30 maskiner er mye. Noen som vet hvorvidt det er holdt i dette? Meg bekjent er det ikke konvertert noen A320-maskiner foreløpig?
 
En må være den første ...

Er ikke så familiær med flytypen generelt, men mener å ha lest et sted at det er vanskelig å få installert fraktedør pga lite tilgjengelig flate foran motorene ..
 
Det jeg stusser mest på her er antall maskiner. Skulle tro at det ligger en større kontrakt bak dette, hvem tar vel på seg risikoen med å hyre inn et tredvetalls fraktmaskiner ut av det blå...
 
Hvorfor ikke ta det fra hestens egen munn.... ? ;) AerCap har en pressemelding ute.

Amsterdam, The Netherlands; October 19, 2010 - AerCap Holdings N.V. (“AerCap,” “the Company”, NYSE: AER) today announced that it has placed the first converted Airbus A320s freighters from its fleet on lease with European cargo operator West Atlantic. These aircraft are part of a passenger to freighter (“P2F”) conversion project for up to thirty A320 aircraft that AerCap agreed with Airbus Freighter Conversions (“AFC”) in 2008.



Under the lease agreement between AerCap and West Atlantic, which is subject to finalization of terms and conditions, West Atlantic will become launch operator for the A320 P2Fs by taking an initial three aircraft on lease from AerCap with deliveries between 2012 and mid-2013, with the option of a further four aircraft by 2015.



AerCap, AerCap’s subsidiary AeroTurbine and AFC will provide certain spares, crew training and line support to West Atlantic for facilitating the entry of the converted aircraft into service.

http://www.aercap.com/press/AERCAP WEST ATLANTIC A320P2F OCT 2010.htm
 
En må være den første ...

Er ikke så familiær med flytypen generelt, men mener å ha lest et sted at det er vanskelig å få installert fraktedør pga lite tilgjengelig flate foran motorene ..

På Airbus sine bilder ser det ut som om dette løses ved å sette døren bak vingen
 
En av selskapets 737-fraktere gikk bokstavelig talt på en real smell under landing i Exeter i natt. En hard landing som resulterte i de mest omfattende "rynkene" jeg kan huske å ha sett i et fly som fortsatt kan betraktes som "helt".

Det blir nok med de drøye 26 årene denne maskinen fikk i luften.

http://avherald.com/h?article=4e1e21a4&opt=0
 
Gammel tråd, og mye som har skjedd på denne tiden, men de har nå faset ut alle sine widebodies, 4 stk 767'er.
 
Det blir nok med de drøye 26 årene denne maskinen fikk i luften.

http://avherald.com/h?article=4e1e21a4&opt=0

Fotograferte den i 2002 ..

N783AS.jpg
 
West Atlantic fikk levert en 'ny' 737 i går, en nykonvertert maskin som opprinnelig gikk til Aeromexico.

Boeing 737 -8Q8(F) 30671 1307 SE- West Atlantic Sweden delivery 27feb-01mar22 DHN-BGR-MMX after paint, N-reg ex N858AM
 
Back
Top