• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SWE West Air Sweden's flåte

Re: West Air Sweden's flåte

West Atlantic Sweden vant vel anbudet på OSL-BOO-TOS og TOS-LYR, starter en eller annen gang etter sommeren. Fram til da blir det sikkert en blanding av Amapola Flyg med Fokker 50(F) og Swiftair med ATR72(F). Hva avtalen for flytyper på det nye anbudet er, vet jeg ikke - noen som vet?

Samme med OSL-JKG, der er Swiftair inne med ATR72(F).

Kanskje det kommer ATR72(F) inn i flåten til West Atlantic Sweden.
 
Re: West Air Sweden's flåte

West Atlantic Sweden vant vel anbudet på OSL-BOO-TOS og TOS-LYR, starter en eller annen gang etter sommeren. Fram til da blir det sikkert en blanding av Amapola Flyg med Fokker 50(F) og Swiftair med ATR72(F). Hva avtalen for flytyper på det nye anbudet er, vet jeg ikke - noen som vet?

Samme med OSL-JKG, der er Swiftair inne med ATR72(F).

Kanskje det kommer ATR72(F) inn i flåten til West Atlantic Sweden.

Nei, det var SprintAir som vant anbudet. Det skal flys med ATR-maskiner.
 
Re: West Air Sweden's flåte

Samme med OSL-JKG, der er Swiftair inne med ATR72(F).

Hva er grunnlaget for OSL-JKG ruten? West Air har jo operert den en stund med ATP. Hva er det som fraktes på denne ruten? Post? I så fall hvorfor JKG?

Espen
 
Re: West Air Sweden's flåte

Hva er grunnlaget for OSL-JKG ruten? West Air har jo operert den en stund med ATP. Hva er det som fraktes på denne ruten? Post? I så fall hvorfor JKG?

Espen

Den opereres på vegne av DHL.
 
Re: West Air Sweden's flåte

Hva er grunnlaget for OSL-JKG ruten? West Air har jo operert den en stund med ATP. Hva er det som fraktes på denne ruten? Post? I så fall hvorfor JKG?

Espen


JKG er et senter for e-handel, så er endel distribusjonssentre for Skandinavia der
 
Re: West Air Sweden's flåte

Så en av maskinene deres hos SAAB i Linköping. Reg ukjent.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Status for gjennværende BAe ATP (per 25okt25):

ATP (pax): 2 aktive og 3 laget.
ATP(F): 1 aktiv og 6 lagret.
ATP(F) LFD: 7 akrive og 2 lagret.

Aktive maskiner:
Encomm Aviation: 1stk ATP(F) LFD (Large Freighter Door)
Encomm Aviation opby Aerospace Consortium: 2stk ATP (pax versjon) og 3stk ATP(F) LFD
Encomm Aviation opby Transafrican Air: 1stk 3stk ATP(F) og 3stk ATP(F) LFD

Lagrede maskiner (ukjent forfattning):
Nextjet: 1stk ATP (pax) lagret på IOM og eiet av Regional One, og 1stk ATP (pax) lagret på ARN eiet av West Air Sweden.
West Air Sweden/ATP Cargo: 4stk ATP(F) lagret på ORB, 1stk ATP(F) LFD lagret på MMX, + 2stk ATP(F) LFD som er lagret på MMX og skal/skulle til Encomm Aviation.
Deraya Air Taxi (Indonesia): 1stk ATP(F) lagret på HLP - tipper denne er i svært dårlig
Asian Spirit (Filippinene): 2stk ATP (pax) lagret på MNL - skulle egentlig til Air Aceh-Aviastar i Indonesia men ble ikke noe av.
 
Back
Top