West Air Sweden med hærlig takeoff i går kveld

Re: West Air Sweden med hærlig takeoff i går kveld

Hvorfor letter dem sånn? Er det noe grunn for det, eller er det bare for gøy?

Skal ikke påberope meg at jeg vet hvorfor akkurat disse valgte denne måten å gjøre det på, men dette skjer oftest når kusker på fastlåste ruter blir litt mere enn middels dritlei av rutiner og vil "slå ut håret" for en gangs skyld....:D
Skulle det være en spesifikk logisk grunn for slik flyging, kan det jo hende at man velger slik taktikk om flyet er så tungt at det beveger seg på grensen av konvolutten og at man da bruker ground effect til å bygge fart for bedre stigerate til å begynne med, men her fikk vi jo opplyst at denne maskinen trakk hjulene opp rimelig tidlig...., så da var det nok bare våryr lek. Dessuten er det jo ingen hindringer så langt øyet kan se etter t/o fra rw25 på Årø, så de hadde iallefall ingen grunn til å ønske seg maks. stigerate.

EDIT: Suverent bilde, by-the-way.....
 
Last edited:
Re: West Air Sweden med hærlig takeoff i går kveld

Skal ikke påberope meg at jeg vet hvorfor akkurat disse valgte denne måten å gjøre det på, men dette skjer oftest når kusker på fastlåste ruter blir litt mere enn middels dritlei av rutiner og vil "slå ut håret" for en gangs skyld....:D
Skulle det være en spesifikk logisk grunn for slik flyging, kan det jo hende at man velger slik taktikk om flyet er så tungt at det beveger seg på grensen av konvolutten og at man da bruker ground effect til å bygge fart for bedre stigerate til å begynne med, men her fikk vi jo opplyst at denne maskinen trakk hjulene opp rimelig tidlig...., så da var det nok bare våryr lek. Dessuten er det jo ingen hindringer så langt øyet kan se etter t/o fra rw25 på Årø, så de hadde iallefall ingen grunn til å ønske seg maks. stigerate.

EDIT: Suverent bilde, by-the-way.....

Her var det nok snakk om å fylle hverdagen med selvlaget underholdning!
 
Back
Top