• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

West Air Sweden med hærlig takeoff i går kveld

Re: West Air Sweden med hærlig takeoff i går kveld

Hvorfor letter dem sånn? Er det noe grunn for det, eller er det bare for gøy?

Skal ikke påberope meg at jeg vet hvorfor akkurat disse valgte denne måten å gjøre det på, men dette skjer oftest når kusker på fastlåste ruter blir litt mere enn middels dritlei av rutiner og vil "slå ut håret" for en gangs skyld....:D
Skulle det være en spesifikk logisk grunn for slik flyging, kan det jo hende at man velger slik taktikk om flyet er så tungt at det beveger seg på grensen av konvolutten og at man da bruker ground effect til å bygge fart for bedre stigerate til å begynne med, men her fikk vi jo opplyst at denne maskinen trakk hjulene opp rimelig tidlig...., så da var det nok bare våryr lek. Dessuten er det jo ingen hindringer så langt øyet kan se etter t/o fra rw25 på Årø, så de hadde iallefall ingen grunn til å ønske seg maks. stigerate.

EDIT: Suverent bilde, by-the-way.....
 
Last edited:
Re: West Air Sweden med hærlig takeoff i går kveld

Skal ikke påberope meg at jeg vet hvorfor akkurat disse valgte denne måten å gjøre det på, men dette skjer oftest når kusker på fastlåste ruter blir litt mere enn middels dritlei av rutiner og vil "slå ut håret" for en gangs skyld....:D
Skulle det være en spesifikk logisk grunn for slik flyging, kan det jo hende at man velger slik taktikk om flyet er så tungt at det beveger seg på grensen av konvolutten og at man da bruker ground effect til å bygge fart for bedre stigerate til å begynne med, men her fikk vi jo opplyst at denne maskinen trakk hjulene opp rimelig tidlig...., så da var det nok bare våryr lek. Dessuten er det jo ingen hindringer så langt øyet kan se etter t/o fra rw25 på Årø, så de hadde iallefall ingen grunn til å ønske seg maks. stigerate.

EDIT: Suverent bilde, by-the-way.....

Her var det nok snakk om å fylle hverdagen med selvlaget underholdning!
 
Back
Top