Warbirds Fly-in på Gardermoen i dag..!

Wingnut

ScanFlyer Blue
Warbirds Fly-in på Gardermoen i dag..!

Warbirds of Norway arrangerer fly-in ved Flysamlingen, Gardermoen i dag (søndag 11/9).
Vi kommer til Gardermoen i samlet flokk en gang mellom 11 og 12 og flyene blir stående i bakgården ved museet frem til ca. kl.1500.
Kom og nyt det supre høstværet blant gamle flymaskiner..!

Re: Warbirds Fly-in på Gardermoen i dag..!

Hadde jeg sett innlegget tidsnok, hadde jeg hatt en sjanse. Men siden det tar bortimot 6 timer å kjøre fra Kr-sund til GM, og dere står der bare til 15:00 (altså om en times tid...), hva med å legge inn noen bilder? Ser fram til det, og håper dere har hatt en kjempedag!!:up:

Et hjertesukk: Hvorfor holder man alle disse flygreiene på Kjeller og Gardermoen så hemmelig? Når noe skjer i Bergen eller Bodø forteller de omverdenen at de skjer i god tid på forhånd...

Hei!

Ja, PR arbeidet har kanskje vært for dårlig, men vi får prøve å gjøre det bedre neste år..
Kom på at jeg skulle poste her i dag tidlig og tenkte at det var bedre sent enn aldri..
Bortsett fra dette, var fly-in'et vellykket.
Følgende fly dukket opp:

Tiger Moth LN-MAX
Tiger Moth LN-BDM
Auster
Cornell LN-BIF
Cub LN-ACL
Cub LN-RAP
Birddog LN-WNO
Safir LN-LFK
Broussard LN-WNB
MFI-9 LN-TVI og Cub (LN-husker ikke..?) parkerte utenfor gjerdet.

Har på følelsen at jeg har glemt noen, men kommer ikke på noen flere..
Har faktisk ikke noen bilder fra selve treffet på Gardermoen, men kan dele noen bilder fra turen til OSL og en mellomlanding på et jorde i Sørum på vei hjem til Kjeller i ettermiddag.

Air-to-air og landing på jordet..

Bilder fra samlingen ved museet kommer.

Originally posted by LN-KOG
Et hjertesukk: Hvorfor holder man alle disse flygreiene på Kjeller og Gardermoen så hemmelig? Når noe skjer i Bergen eller Bodø forteller de omverdenen at de skjer i god tid på forhånd...
Kanskje fordi en stor del av Norges befolkning trenger goood tid på å planlegge turer til Bodø og Bergen?

Det sagt, en stor del av Norges befolkning trenger vel fort like mye planlegging andre veien også.

Man trenger litt mer enn tida og veien uansett.

Min kommentar gjaldt ikke spesifikt dette fly-in, men også flydagene på Kjeller og det som var på Gardermoen tidligere i år.

I det vi har begynt å kjøre nedover den lange bakken ned mot Olavsgård langd E-6 på vei nordover, ser jeg det herlige synet av 5 (tror jeg det var...) veteranfly som har startet vestover fra Kjeller, og akkurat krysset E-6! Da kom jeg på at: ja, det var visst denne helgen..., men vi var på familietur til venner ved Mjøsa, så det ble med det synet. Men det var så flott at kona fant det best å si: "du må følge med på veien... " ;)

Heisann. Jeg fikk knipset et par bilder fra fly-innet deres.

IMG_1596.jpg

IMG_1598.jpg

Beklager kvaliteten, men jeg har kun en 28-105mm, men man ser nesten hva de sorte prikkene på bildene skal forestille.

Back