Vueling Airlines. Noen med erfaringer?

Kugalskap

Sleggemekaniker
Er det noen som har noen erfaringer med Vueling Airlines? Tenkte å hive meg på en tur til Barcelona, og i den forbindelse prøve noe annet enn det vanlige SAS og BA. Benplass, service etc...
På forhånd takk:)

Re: Vueling Airlins.. Noen med erfaringer??

Har ikke flydd med dem men de har vel ca samme konsept som norwegian.

Velkommen på flyprat

Re: Vueling Airlins.. Noen med erfaringer??

Har heller ikke prøvd de. Men de jeg kjenner som har prøvd har sagt det ikke være noe særlig. Trangt var det og slett service og sikkerheten var så som så. Pushback hadde skjedd mens pax stod i midtgangen feks.

Last edited by a moderator:
Re: Vueling Airlines.. Noen med erfaringer??

Vueling er vel omtalt som verdens beste lavprisselskap, i alle fall her i Barcelona. Selv om jeg ikke har fløyet med de enda (har en tur i sommer) vil jeg definitivt anbefale de. Er jo alltid trangt om bord hos LCC, men du kan kjøpe ekstra beinplass til cirka €10 :)

Vueling Airlines.. Noen med erfaringer??

Flydde med dem til Barcelona for 5 dager siden.
Synes det var helt ok, personlig syntes jeg setene var behagelig, og grei beinplass
(jeg er kort :p). Servicen om bord var også ok, spansk bestning så norn ganger var det litt vanskelig å skjønne hva dem sa når dem snakker dårlig engelsk.
Menyen om bord bestod av diverse bagutter (smakte ok) og annet små snacks og drikke.
Minuset var 15 min forsinkelse, fikk ikke vite hvorfor
Sikkherheten oppleved jeg ikke som noe usikkert

Har flydd men flere andre lavpris selskaper og dette var en av de beste med tanke komfort synes jeg

Måte poste et bilde av flyet, tatt under ventinga på gaten.

y7apa6ud.jpg

Last edited:

Har flydd med de ved to anledninger på Hhv LPA-MAD og MAD-BCN, er et veldig greit selskap, sammenlignes med DY og EZY, eneste setene på maskinen jeg fløy med hadde lav seterygg, men foruten om det var det toppers :) Anbefales!

Takk for gode tilbakemeldinger:)
Tenker det er verd å prøve noe nytt til en forandring;)

Eller så er der noen trip-reports her inne fra Vueling. Bare gå inn i Trip-Report forumet og søk på Vueling.....

Hei. Sitter og vurderer Vueling på BGO - MLA med pit-stop i Barcelona. Noen som vet hvordan de oppfører seg på gjennomgående billetter? Mtp med forsinkelse der man ikkje rekker neste strekning, stiller de med hotell, eller må man ta til takke med benkerad på flyplassen? De er vel et "ensom ulv" selskap, så har vel ingen partnere de kan sende deg avgårde med? De driver ikkje akkurat med skytteltrafikk mellom BCN og MLA.
(Heller nok mot å bestille med LH, litt dyrere, men det betyr forsåvidt ikkje så mye, men det passet bra med mulighet for å teste et nytt selskap. )

Last edited:

Hvis det med bagasje og mat ikke er spesielt dyrere med LH så ville jeg gått for dem, i hht samarbeidspartnere så er vel Vueling en del av Iberia og her fra Oslo går jo flighten som IB og VY, men hvorvidt det forandrer noe det vet jeg ikke :)

Last edited:
Det er helt greit, men trangt. Jeg har en flygninger med dem og det var ingen problemer, på tid, betaling av bagasje var registrert. Har hatt verre opplevelser med elendig service fra andre spanske selskaper.

"What you see is what you get"...kan man vel godt sige....
De er egentlig OK...Brugte dem til en kvik tur AAL-BCN v.v og jeg fik hvad jeg havde
forventet..OK service..OK tur
Hilsen Ole

Har prøvd de en gang nå, det var som forventet en ekte LCC.

Dødstrangt for meg (183) men de selger jo oppgraderinger til de som har noen Euro.
Ellers glemte de å laste mat, så vi fikk kjøpt noe snacks som ikke var allverden. Godt laset med alokohol, så det ordnet seg jo greit.

Hyggelig besetning, helt greit å bruke point to point.

Jeg var på SAS hjemover fra BCN og pga streiken i Frankrike var det enormt med Vueling forsinkelser og kanselleringer. Dette så ikke festlig ut, 1000 mann i kø for å få en voucher for en muffin eller noe. Når det går galt med LCC; er det gjerne ikke så festlig. Merk at de kun var Vueling skranke som var tilgjengelig for Vueling kunder, Iberia steppet ikke inn for å hjelpe.

Har flydd med dem to ganger, og er veldig fornøyd.

Det er litt trangt, så jeg foretrekker turer under tre timer med dem. Betjeningen var veldig hyggelig, så min totalopplevelse var veldig bra.

Skal ut å fly med dem igjen på mandag!

Vueling er et utrolig bra lavprisselskap. Langt bedre enn eksempelvis Ryanair og Norwegian. Det er ikke uten grunn at Vueling er et av få selskaper i Spania som faktisk gjør det bra om dagen.

Back