Voldsomt prishopp på SK sine enveis Business - priser

737-405

ScanFlyer Gold
Voldsomt prishopp på SK sine enveis Business - priser

Hei forumister !

Er det bare jeg som har merket SK´s sin nokså merkbare prishopp på enveis Business - biletter ?

Før var det gjerne slik at en enveisbillett i Biz ble rimeligere om man bestilte tur/retur separat.. Men slik er det altså ikke lenger, i tillegg til at om man bestiller t/r har prisen også gått opp..

Noen som vet hva dette skyldes :) ?

Re: Voldsomt prishopp på SK sine enveis Business - priser

Har fått med meg den tråden, men SK er jo dyre på Biz fra før av (iallfall hvis man måler dem opp mot enkelte konkurrenter som Swiss og BA).. Ser ikke helt behovet for at det er akkurat der de bør øke prisene..

Udbud og efterspørgsel er vel det simple svar. Hvis det er IC du taler om så flyver de jo mere eller mindre med fulde fly - og det forklarer da ganske godt et prishop.

Er det bare jeg som har merket SK´s sin nokså merkbare prishopp på enveis Business - biletter ?
...
Noen som vet hva dette skyldes :) ?

Kan du komme med konkrete eksempler på dager, strkeninger o.l.? Business-kabinen har jo, som økonomi, en rekke bookingklasser og varierende pris ifht. diverse parametre.

...hvis man måler dem opp mot enkelte konkurrenter som Swiss og BA...

Eller kanskje ikke bestandig?

OSL-LHR i morgen: 8187 BA og 5097 SK
OSL-ZRH i morgen: 9256 LX og 7307 SK

Eller tenker du på non-flex billettene med krav til antall dager/helgeopphold m.v.? SAS har jo ikke billig-business som eks. BA tilbyr så det blir feil å sammenligne priser bare basert på kabinen.

Klart jeg kan komme opp med konkrete eksempler :) Og nei, jeg tenker ikke på non -flex billetter med krav til antall dager/helgeopphold. Å sammenligne billig - business fra BA og normalpriset business fra SAS ville blitt helt riv ruskende galt.

La oss ta Bergen - London siden undertegnede er bergenser, velger random dato som tilfeldigvis blir 14.mars 2011..

Før prishopp (MERK: når man velger enveisreise på sas.no) --> 4305,-
Etter prishopp (MERK: se over) --> kr. 5150

Det samme gjelder for øvrig om man skal motsatt vei.

Nytt eksempel fra Bergen denne gangen, til en feriedestinasjon Nice..
(bruker samme dato som sist)

Før prishopp --> kr. 6125,-
Etter prishopp --> kr. 7267,-

Jeg kunne også ramset opp flere andre eksempler til uttallige andre destinasjoner..
Med en økt etterspørsel etter business - billetter er det klart at en prisstigning før eller siden må komme. Spørsmålet er om SK priser seg ut med nye satser.. Tar selvfølgelig forbehold for at alle ikke ser på pris, men gjerne på fleksibilitet :)

Last edited:

[/QUOTE]
Klart jeg kan komme opp med konkrete eksempler :) Og nei, jeg tenker ikke på non -flex billetter med krav til antall dager/helgeopphold. Å sammenligne billig - business fra BA og normalpriset business fra SAS ville blitt hell riv ruskende galt.
Takk for eksempler, det gjør det mye lettere å diskutere/sjekke, det er jo en del her som sammenligner epler og pølser.

Ja, du skal se de har gjort som andre gjør - beholder de laveste prisene og jekker de andre oppover.

Back