Visum/pass - hovedtråd (del 2)

Re: Visum/passregler hovedtråd (del 2)

Ser at roam like home heller ikke gjelder Færøyene.... Jaja da får man gjøre som i "gamle" dager og skru av datatrafikken.
Det er endel områder i Europa man kan brenne seg i sommer:

Jersey, Guernsey, Isle of Man, Gibraltar(Telia har det inkludert, men ikke Telenor), Grønland, San Marino, Monaco, Andorra, Montenegro, Kypros (kun sørlig del, inkludert for Telia, men ikke Telenor), Sveits (Telia har det inkludert, men ikke Telenor) samt ombord på båter og fly.

På en annen side kan man surfe "like home" på Martinique, Guadeloupe, French Guiana, Desirade, Les Saintes, Marie-Galante, Saint Barthelemy, St.Martin (FR), Gibraltar, La Reunion og Mayotte.

På en annen side kan man surfe "like home" på Martinique, Guadeloupe, French Guiana, Desirade, Les Saintes, Marie-Galante, Saint Barthelemy, St.Martin (FR), Gibraltar, La Reunion og Mayotte.
Kun med Telia. Men merkelig at de ikke har tatt med de nederlandske øyene når de først var i gang...

Re: Pass

Min mor var på politistasjonen i Arendal på onsdag for å ordne nytt pass. Der fikk hun beskjed om ca en ukes leveringstid.

Har din mor fått passet enda? Her har det enda ikke kommet, så da er det vel overhengende fare for at det ikke blir noen tur til DC på onsdag:(

Det er jo et knøttlite håp dersom passet kommer i morgen da:fly

Har din mor fått passet enda? Her har det enda ikke kommet, så da er det vel overhengende fare for at det ikke blir noen tur til DC på onsdag:(

Det er jo et knøttlite håp dersom passet kommer i morgen da:fly

Nei faktisk ikke, men nå har vi ikke sjekket postkassen enda i dag. Håper det kommer i dag eller i morgen. Ellers må vi kontakte politistasjonen tenker jeg. Den kan jo ha forsvunnet i postgangen :8:

Nei faktisk ikke, men nå har vi ikke sjekket postkassen enda i dag. Håper det kommer i dag eller i morgen. Ellers må vi kontakte politistasjonen tenker jeg. Den kan jo ha forsvunnet i postgangen :8:

Og da var passet dukket opp :) Det tok 11 dager fra timen på politistasjonen til det kom i posten.

Forøvrig merkelig at passet sendes som vanlig post, og ikke rekommendert?

For øvrig merkelig at passet sendes som vanlig post, og ikke rekommandert?

Det ville kostet mange millioner kroner årlig, og det er en kostnad man ikke er villig til å ta

Men skulle fortsatt ønsket meg en tjeneste hvor man kunne betale for å få raskere pass når man har dummet seg ut Det har aldri tatt så lang tid å få pass før. Vanligvis har vi hatt det lenge før det har gått en uke...

Tyrkisk stempel i passet er ikke å foretrekke i alle fall.
Jeg kom inn i Kina uten problem, både i desember og januar, med tyrkiske inn- og utreisestempel på samme dobbeltside som Kina-visumet.

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk

Jeg kom inn i Kina uten problem, både i desember og januar, med tyrkiske inn- og utreisestempel på samme dobbeltside som Kina-visumet.

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk
Dette tyrkiske styret var bare midlertidig

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Back