Vær obs på at man må ha kinesisk førerkort for å kjøre bil i KinaSkal en tur til HK i mars, og lurte på om hvordan mulighetene er for å reise inn til China. Hvordan er det med visum hvis man kjører bil, kan man søke i HK eller må man søke før vi reiser her hjemmefra ?
Hei!
Skal levere søknad om turistvisum til Kina i morgen. Står at kontoret er åpent fra 09:00-11:30. Er det kø for å levere søknad, eller går det kjapt? Bør jeg beregne god tid til dette? Bør jeg være der 09:00?
Skal andre ting i Oslo først 12:30...
Thank you!![]()
Hei!
Skal levere søknad om turistvisum til Kina i morgen. Står at kontoret er åpent fra 09:00-11:30. Er det kø for å levere søknad, eller går det kjapt? Bør jeg beregne god tid til dette? Bør jeg være der 09:00?
Skal andre ting i Oslo først 12:30...
Thank you!![]()
Ganske enkelt. Hvor kan min Thai Kone skaffe seg visum til Englang hvis vi vil ta en helg i London. Finner ikke noen konkrete svar på nettet ang dette. Hu bor i norge og har oppholdskort her.
Skal nok 90% sikkert til Nord Korea i påsken neste år, hvordan er det å få double entry visum til Kina? Er dette kurant om man legger frem bevis at man skal til Nord Korea? De har jo tidligere vært ganske restriktive med hva de gir av visum, men med dagens nyhet så er det vel håp om lettere visumregler for nordmenn til Kina. Selve søknadsprosessen og sånt kjenner jeg godt, da jeg har vært et par ganger i Kina men aldri søkt om noe mer en single entry.
Noen med erfaring på å søke visum til Russland og Mongolia.
Bor i Stavanger, og ønsker ikke reise til Oslo 2 ganger. Hva er enkleste måte å ordne dette på?
Noen som vett om det kreves LOI ved Mongolia visum? Eller er Norge et av landene som slipper?
"Denied visa to USA as I was travelling too much as a student, have since been granted visa to the USA". Og ja, denne vil følge deg resten av livet så bare få en god og kort formulering her.Ok hvordan skal jeg gå frem for å søke ETA til Canada når de spør om dette?
Have you ever been refused a visa or permit, denied entry to, or ordered to leave Canada or any other country/territory?
Ja jeg har blitt nekta visum til USA, men fikk innvilget visum da jeg søkte på nytt uten noen restriksjoner . Faktisk ble ikke min visumnekt i februar et tema på intervjuet en gang (og jeg oppgav selvfølgelig der at jeg hadde blitt nekta visum i DS160 skjemaet så jeg har ihvertfall ikke fart med løgn ovenfor amerikanske myndigheter) Når jeg trykker ja i det feltet kommer det opp et nytt felt for å forklare saken, men det er ikke plass til noen tegn i skjemaet omtrent og at jeg nå har fått visum innvilga er viktig og det å vise til lovverket jeg ble nektet etter som jo er den minst restriktive loven å bli nektet etter.
Og USA og Canada deler informasjon så det å lyve er ikke noe poeng.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.