Litt mer utfyllende info,
Både NG og Classic har to sett med landingslys, fixed landing light som sitter inne ved vingeroten på begge variantene, retractable landing lights sitter på vingen, på flap fairing på Classic, og i skroget innenfor vingen på NG. Det skaper mye vibrasjon på vingen, og pærene ryker raskere på classicen, derfor ble de flyttet inn til skroget på NG.
APU har som tidligere nevt to hull i halen, men begge flyene har luftinntaket til APU i skroget bak høyre service dør. Det ene hullet bak er som nevnt eksos, det andre hullet heter eductor inlet og er luftinntak, men kun for kjøling av APU. APU på NG er mye kraftigere, så den trenger mer kjøling.
Pitot rørene sitter lenger frem på nesen på NG, på venstre side er det kun 1 pitotrør, mens på classic er det to.
Fan bladene på NG er mye bredere, det er vel 10 blader ferre på NG enn classic.
Hjulene er litt større på NG, men kanskje ikke så lett synlig, men main gear strut er en hel støpt enhet, kraftigere og er litt tiltet bakover på NG, noe som gjør at halen er høyere enn på NG (ca. 35 cm -700 vs. 400)
Huey