Virgin Galactic

Står at ferjen når en høyde på cirka 18.000 meter. Er ikke det omtrent 60.000 fot? Det var jo cruisehøyden til Concorde... Er jo ikke så høyt da?

det er da en start i det minste
var ikke cruse høyden til concorde på litt over 50.000?

Tror det er noen som har misforstått noe. De skal opp i ca. 50000 fot med moderskipet før de tenner rakettene som bringer SpaceShipTwo opp til ca. 360000 fot.

360.000 fot er ca. 110 km. Nasa bruker 50 miles (80km) som grense for å kalle noen astonaut. Internasjonalt bruker man 100km som grense mellom aeronautisk and astronautisk. Ved 122 km begynner (ekte) romskip å føle luftmotstand.

Fristende.. $200.000 hmm, banklån, får ikke lov til det vettu.. hadde det vært i kr ville jeg bestilt i dag :p

Re: Bransons "romferje" i lufta

Stilig! Så om man har $200,000 eller 2 millioner Virgin Atlantic miles til overs, så er det bare å booke.

Re: Bransons "romferje" i lufta

Steike, tror Branson kommer til å tjene fett på dette!
Jeg skal ha meg en slik tur en gang i tida :rolleyes:

Mandag 22. mars fikk hele ekvipasjen luft under vingene.

http://www.virgingalactic.com/news/item/vss-enterprises-first-flight/

virgin-galactic.jpg

Noen som vet hvorfor har de utviklet et eget fly til å bruke som "plattform" for SpaceShipTwo?

Finnes det ikke eksisterende flytyper de kunne brukt?

Noen som vet hvorfor har de utviklet et eget fly til å bruke som "plattform" for SpaceShipTwo?

Finnes det ikke eksisterende flytyper de kunne brukt?

Når man skal opp i den høyden og med såpass lave hastigheter ble det vel ganske snevert med eksisterende typer.

Back