Virgin Atlantic vil inn i allianse

'Richard Branson, the billionaire founder of Virgin Atlantic Airways Ltd., said the carrier plans to join a global alliance, though he doesn’t foresee forging any deal that would end his control of the airline.'

http://www.businessweek.com/news/20...-alliance-membership-for-virgin-atlantic.html

ikke helt i overensstemmelse med denne artikel:

Milliardæren Richard Branson siger at han modvilligt vil sælge sin kontrollerende aktiepost i Virgin Atlantic.

http://www.takeoff.dk/news/20486

De har jo vært teamed up med Singapore. Er litt usikker på om det fortsatt er noe eierforhold de to selskaper i mellom. Men siden SQ er StarA selskap, ville jeg jo håpe at Virgin følger etter inn i Star A.

Det er vel liten sjanse for at de joiner sin hardeste konkurrent BA inn i oneworld iallefall. Så da er det i tilfelle Skyteam igjen, og den er vel ikke den mest attraktive alliansen å være med i i forhold til Star?

BF:cool2

Nå har ikke nødvendigvis det å si hvem som eier aksjene og om man mister kontrol over en selskap når det går inn i en allianse

Singapore eier fremdeles 49% av Virgin, men de ønsker å selge bare prisen er riktig

Virgin har fra før ganske nær tilknytning til Star Alliance gjennom sammarbeid/codeshare med f.eks. ANA, South African, BMI, Continental, SAS for å nevne noen. Derimot har de ingen sånne avtaler med selskaper innen Skyteam og OneWorld...

De har jo vært teamed up med Singapore. Er litt usikker på om det fortsatt er noe eierforhold de to selskaper i mellom. Men siden SQ er StarA selskap, ville jeg jo håpe at Virgin følger etter inn i Star A.

Det er vel liten sjanse for at de joiner sin hardeste konkurrent BA inn i oneworld iallefall. Så da er det i tilfelle Skyteam igjen, og den er vel ikke den mest attraktive alliansen å være med i i forhold til Star?

BF:cool2

Her er jeg på høyde med deg, Star Alliance er vel det mest sannsynlige, da de allerede samarbeider med selskaper som er medlemmer av Star. OW er helt utelukket pga BA.

Men selvom Virgin sannsynligvis ønsker Star fremfor Skyteam, så er vel ikke Skyteam generelt noe mindre attraktiv allianse enn Star?

Back