• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Virgin Atlantic vil inn i allianse

'Richard Branson, the billionaire founder of Virgin Atlantic Airways Ltd., said the carrier plans to join a global alliance, though he doesn’t foresee forging any deal that would end his control of the airline.'

http://www.businessweek.com/news/20...-alliance-membership-for-virgin-atlantic.html

ikke helt i overensstemmelse med denne artikel:

Milliardæren Richard Branson siger at han modvilligt vil sælge sin kontrollerende aktiepost i Virgin Atlantic.

http://www.takeoff.dk/news/20486
 
De har jo vært teamed up med Singapore. Er litt usikker på om det fortsatt er noe eierforhold de to selskaper i mellom. Men siden SQ er StarA selskap, ville jeg jo håpe at Virgin følger etter inn i Star A.

Det er vel liten sjanse for at de joiner sin hardeste konkurrent BA inn i oneworld iallefall. Så da er det i tilfelle Skyteam igjen, og den er vel ikke den mest attraktive alliansen å være med i i forhold til Star?

BF:cool2
 
Nå har ikke nødvendigvis det å si hvem som eier aksjene og om man mister kontrol over en selskap når det går inn i en allianse

Singapore eier fremdeles 49% av Virgin, men de ønsker å selge bare prisen er riktig
 
Virgin har fra før ganske nær tilknytning til Star Alliance gjennom sammarbeid/codeshare med f.eks. ANA, South African, BMI, Continental, SAS for å nevne noen. Derimot har de ingen sånne avtaler med selskaper innen Skyteam og OneWorld...
 
De har jo vært teamed up med Singapore. Er litt usikker på om det fortsatt er noe eierforhold de to selskaper i mellom. Men siden SQ er StarA selskap, ville jeg jo håpe at Virgin følger etter inn i Star A.

Det er vel liten sjanse for at de joiner sin hardeste konkurrent BA inn i oneworld iallefall. Så da er det i tilfelle Skyteam igjen, og den er vel ikke den mest attraktive alliansen å være med i i forhold til Star?

BF:cool2

Her er jeg på høyde med deg, Star Alliance er vel det mest sannsynlige, da de allerede samarbeider med selskaper som er medlemmer av Star. OW er helt utelukket pga BA.

Men selvom Virgin sannsynligvis ønsker Star fremfor Skyteam, så er vel ikke Skyteam generelt noe mindre attraktiv allianse enn Star?
 
Back
Top