MUC regner ikke med å være tilbake i normal/full drift før 5. desember
Den planen gikk også i vasken, MUC blir stengt i morgen frem til kl. 12.00 pga mer elendig vær i vente, nå freezing rain. De har jo ikke fått spadd frem hele flåten som nå delvis har vært frosset ned og nedsnødd siden 1/2. desember.
Det betyr nok at morgendagen også går for det meste i vasken med alle følgeeffekter, kanskje 6. desember begynner å ligne på noe?
Due to thick fog and low temperatures on the morning of Thursday 7 December, flights to, from and via Schiphol may experience delays or even be cancelled. This can potentially affect the flight schedule for the rest of the day.
OE-HUB som endte på baken.
Spørs om det blir flere fly som blir stående pga skader …?
An Aerolineas Argentinas Boeing B737-700 aircraft (registered LV-CAD), parked overnight, was pushed away so heavily by the storm that it got damaged. In the process, the left wing leading edge collided with ground equipment, resulting in noticeable damage.
Strengt tatt mer en sommerstorm enn vintervær, men i Buenos Aires med en 737-700 nylig skadet under en storm
https://www.aviation24.be/airports/...ges-one-aerolineas-argentinas-boeing-737-700/
TAF AMD: ENZV 210805Z 2108/2206 26025KT 9000 FEW012 BKN020 TEMPO 2108/2113 27035G45KT
TEMPO 2108/2118 SHRA BKN012CB PROB30 TEMPO 2108/2114 TS BECMG 2110/2112 33038G50KT
TEMPO 2112/2117 34048G72KT TEMPO 2118/2206 2000 SHSNRA BKN010 SCT015CB BECMG
2202/2204 34022KT=
De lover lidt blæsevejr i CPH i aften. Skal flyve hjem fra DUS - forventet ankomst kl 2010. Ser TAF har middelvinden til 270 grader 28 knob med 42 knob i stødene. Og TEMPO endnu kraftigere 35 knob med 55 knob i stødene. Kan CRJ-900 lande med den vind? Det bliver jo crosswind uanset om de forsøger RWY 22 eller RWY 30.