Vinterværtråden (2013/2014)

Re: Vinterværtråden (2013/2014)

Vinterstorm i Dallas, TX. Litt is på banen :p

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    31.2 KB · Views: 983
Det er en mørk og stormfull aften (Trøndelag, denne gang)

Jeg ser det sirkles godt over TRD nå, ut i fra flightradar ser det ut som i hvert fall SK362 måtte avbryte landingen (uten at jeg aner hvor langt ned man kom før man gikk opp igjen). Andre ligger i holding.

Ser ut som jeg får en bumpy ride inn til bartehovedstaden om noen timer!

P.S: Fant ikke noen vinterværtråd 2013/2014 - mod. får bare merge om jeg har leita for dårlig.

Re: Det er en mørk og stormfull aften (Trøndelag, denne gang)

Har nettopp sett WF stupe ned i nesten "stillestående" horisontal fart. SK4176 fikk seg noen skikkelige slengere før den dro rett til værs igjen. Glad jeg ikke er pax på TRD i dag...

Last edited:

SK362 og SK4176 har tydeligvis bestemt seg for å dra til OSL. Fem andre flighter ligger foreløpig i holding v. Selbusjøen.

Meldes om avtagende vind fra 19 og utover.

Last edited:

Ivar har kommet til Hell ENVA 121820Z 28050G66KT 9999 RA FEW010 BKN023 06/03 Q0995 RMK WIND 670FT /////KT

Ser at LN-KHB framleis står på AES. Er det nokon som veit kva som er skaden, sidan det ikkje ein gong er flytta på?

Bølgene som kom inn Trondheims/Strindafjorden i går var på 2,5-3,5 meter og gjorde en del skade inn i Stjørdal, skal etter det jeg fikk med meg ha kommet en god del stein og gruss opp på taxebanen ved 09...

Litt uvanlig innflygning til SVG

Satt og fulgte med radaren i går kveld, bl. a Lufthansa's kveldsfly FRA - SVG rute LH 787.
Innflygingen over Jæren var tilsynelatende normal, men så stakk det plutselig østover, over Lysebotn, videre nordover over Sand, og senere over Stord, deretter vestover og sørover der det utenfor Haugesund tok en stor sirkel nordover igjen mot Stord. Der ble kursen lagt sørover med landing fra nord, ca 1/2 time etter skjema. SAS sitt kveldsfly fra Oslo landet "normalt" like før.
Hørte ett tordenskrall på denne tiden. Kan det derfor være været som forårsaket rundturen ? Noen vet kanskje mer enn meg om denne landingen ?

Re: Litt uvanlig innflygning til SVG

Skyldes garantert uværet. Samme rute på enkelte fly inbound sørfra idag også

Re: Litt uvanlig innflygning til SVG

Jeg kom inn til Bergen i går fra London, forsinket grunnet tordenstormen som hadde passert vestlandet på kvelden. Det var bare rester av den igjen, men nok til at det ble en windshear induced go-around på short final. Så det forbauser meg ikke om LH har flydd litt frem og tilbake på veien inn til Sola :)

Så er man igang med litt jule-vær i UK iflg. ba.com
Strong winds are causing delays and cancellations today, Monday 23 December.

Pt. er det gusting 40kts på LHR fra 200 grader så det er nok noen som tråkker sideror der i dag.

Da har både BOS og JFK åpnet igjen .. ser på kartet på FR24 at det igjen beveger seg. Ser imidlertid ikke ut til å være mer enn en bane i drift på JFK ennå ..

Kom med SK366 til Trondheim idag, og syntes det ristet godt ved innflyvningen. Men når jeg sjekket yr viste det (noe skuffende) bare laber bris. Noen som vet hvor mye det blåste idag?

Kom med SK366 til Trondheim idag, og syntes det ristet godt ved innflyvningen. Men når jeg sjekket yr viste det (noe skuffende) bare laber bris. Noen som vet hvor mye det blåste idag?

Ser at vinden for det meste har ligget om sydøst i det siste, og da er Værnes kjent for å gi en del turbulens under innflygning selv om vindstyrken ikke er all verden.

En ting er vinden på bakken eller deromkring, det hender man ikke skal veldig langt opp før det blåser adskillig mer.

Når jeg satt på jobb i går kveld, mener jeg at jeg hørte at de sa 25kt og gust opptil 40kt.

Jeg var selv ute på bakken å sendte et fly fra Widerøe, og det ristet veldig godt i flyet når jeg var å leverte papirer.

Back