Vintersalg hos SAS

SAS burde virkelig bruke eurobonus for det det er verdt. Med servicenivået hos sas så er eurobonus eneste fordelen fremfor Norwegian. De burde pøst på med 100% kampanjer på konkuranserutene, og markedsført det. Men de er kanskje redde for at det skal resultere i at flere oppdager at det finnes noe som heter 25% opptjening?

Du maa jo sammenligne med hva konkurrenten selger samme ulla for internasjonalt. Det eneste servicen du faar hos SAS i Europa er et sete og er du snill, faar du kanskje kjoept noe foer de gaar tomme/ikke har tid til aa selge mer.

Hadde SAS gitt 20% og gitt full service (som alle andre fullservice selskaper bortsett fra SAS har ut fra Norge) og 100% poeng, samt evt hatt en poeng kampanje, eksempel: Kjoep billett i dag og motta 1000 EB poeng, kjoep 2 t/r i dag og motta 3000 EB poeng, 3 t/r og motta 6000 og 4 og motta 12K (nok til en gratis billett innen skandinavia) f.eks. hadde folk virkelig handlet. Men det er vel bedre aa opprettholde 60% loadfaktor slik at man har litt armslag ombord

Det er jo nettopp dette jeg har hevdet i flere år. Eurobonus er et redskap for å posisjonere seg bedre i konkurransen med andre flyselskap, og burde helt klart vært benyttet mye mer ekstensivt enn det gjøres i dag. Det må også være mye rimeligere for SAS å konkurrere gjennom å gi bonuspoeng så det monner (dvs. at folk har en reell sjanse for å ta ut disse poengene i "gratisturer" før poengene forfaller, noe de færreste som reiser 1-2 ganger i året vil ha med 25% opptjening). Eurobonusuttak kan umulig være spesielt kostbart for flyselskapene, fordi de har meget gode muligheter til selv å allokere bonusseter på de ulike avgangene slik at det i minst mulig grad fortrenger betalende passasjerer. Med drøye 60% load factor så bør det være gode muligheter til å kunne gi bort bonusseter uten en slik fortrengning.

I tillegg vil 100% bonus + eventuelle tilleggskampanjer på bonus gjøre kundene mer lojale, og heller velge SK foran konkurrentene til utlandet. Jeg har mange kollegaer og kjente som gir blanke i bonuspoeng, fordi de har sett at uttellingen i mange tilfeller er peanuts. Om SAS fortsetter med slike mikropoeng over lengre tid, så vil jeg kanskje tro at SAS kanskje kun klarer å bruke EB til å få lojale forretningskunder (hvorav mange sannsynligvis uansett ville reist med SK, fordi SK har best direktetilbud ut i Europa - vel, dette er selvsagt avhengig av hvor man skal, men...). De/vi som oftest reiser på billigst mulig måte vil knapt orke å ta frem bonuskortet for å registrere poengene....

Reiser man bare i Economy og bare innen Norden (utenom Island), må man ha 300 turer i løpet av et år for å nå 45.000 grunnpoeng og med kvalifisere seg for EuroBonus Gold. Koster hver billett i gjennomsnitt 800 kr. har du brukt 240.000 kr. hos SAS - og dét er et dyrt gullkort.

Men når det er sagt... hvis du har en jobb som krever at du reiser 300 turer mellom Oslo og København i året så håper jeg inderlig at arbeidsgiver har såpass vett til å sende deg i Business, eller i det minste Economy Extra... Og vips så trengs det ikke så mange turer likevel for å bli EBG :lol:

Hva koster et årskort (TPC) OSL-CPH? Det koster vel neppe mye mer en 240.000 og da får man ihvertfall mer enn 25%. Bruker du 240.000 årlig hos SAS er du også godt over halveis mot Pandion såvidt jeg vet

Kjøper du TPC årskort (individuell) får du automatisk EBG.

Ubegrenset Travel Pass Individual
  • Ubegrenset antall reiser mellom to bestemte destinasjoner eller innen et bestemt område
  • Business der dette er tilgjengelig
  • Full fleksibilitet
  • Gyldig i 6 eller 12 måneder
  • Forskuddsbetaling
  • Sjekk kontoen din på Internett
  • Reisehistorikk på Internett 15 måneder tilbake i tid
  • EuroBonus Gull ved kjøp av 12-måneders Travel Pass Individual
  • EuroBonus Sølv ved kjøp av 6-måneders Travel Pass Individual mellom skandinaviske hovedsteder
Kjøper du TPC klippekort (individuell) har du følgende fordeler:

Begrenset Travel Pass Individual

• Begrenset antall reiser mellom to bestemte destinasjoner
  • Business der dette er tilgjengelig
  • Full fleksibilitet
  • Gyldig i ett år fra kjøpsdato
  • Forskuddsbetaling
  • Sjekk kontoen din på Internett
  • Lounge-adgang på internasjonale reiser
  • Klippekort: 10, 20 eller 40 enkeltreiser
  • Reisene trekkes fra kontoen din etter hver tur

203.659kr er visst prisen for årskort OSL-CPH. Og da er man garantert EBG og man får lounge tilgang, fast-track og reiser i economy extra. Hvordan regner bonusopptjening på årskort? Får man poeng per enkelt tur? Dvs 1800poeng hver gang man flyr?

........alternativet er å reise på "billigste" billett, betale vesentlig mer og ikke få en dritt

203.659 kr er prisen på sonekort mellom de skandinaviske hovedstedene.

Du må se på "Priser - klippekort" og kolonnen "1-årskort" :) Da er prisen OSL-CPH 170.350 kr.

203.659kr er visst prisen for årskort OSL-CPH. Og da er man garantert EBG og man får lounge tilgang, fast-track og reiser i economy extra

........alternativet er å reise på "billigste" billett, betale vesentlig mer og ikke få en dritt

203.659kr er visst prisen for årskort OSL-CPH. Og da er man garantert EBG og man får lounge tilgang, fast-track og reiser i economy extra. Hvordan regner bonusopptjening på årskort? Får man poeng per enkelt tur? Dvs 1800poeng hver gang man flyr?

Er ikke det prisen for et sonekort mellom de skandinaviske hovedstedene? I tab'en "Priser - klippekort" står det Oslo-København 1-årskort kr. 170.350,-. Jeg antok at dette var prisen for ubegrensede reiser OSL-CPH i ett år, og at sonekortet gir deg mulighet til å reise ubegrenset mellom OSL-ARN, OSL-CPH, ARN-CPH, men det er godt mulig at jeg tar feil. Dette er ikke noe jeg noensinne har vurdert....:D

203.659 kr er prisen på sonekort mellom de skandinaviske hovedstedene.

Du må se på "Priser - klippekort" og kolonnen "1-årskort" :) Da er prisen OSL-CPH 170.350 kr.

Ah, ser at 203.650 er for Skandinavia, så hvis man holder seg unna Stockholm så sparer man 30.000:nor :DEN

Hvordan regner bonusopptjening på årskort? Får man poeng per enkelt tur? Dvs 1800poeng hver gang man flyr?

Det står i vilkårene at bruker opptjener bonuspoeng etter de tilenhver tid gjeldende regler for slik opptjening. Et årskort gir business der det er tilgjengelig. Jeg ville trodd at man da opptjente 1200 poeng hver vei, men nå opererer man vel ikke med businesskabin til CPH (men du kan vel fortsatt booke i C,D e.l.?). Eller kanskje til og med 1500 per vei, siden man får gullstatus?

F**n som jeg surrer. Mente selvsagt 1200poeng hver vei. Man får selvsagt poeng til den klassen man booker i, ikke nødvendigvis den klassen man sitter i. Og man kan fremdeles booke C og D til CPH. Er man sent ute til populære avganger, blokkerer ofte SAS alle billettklassene utenom C/D på CPH

Så man kan altså kjøpe seg et årskort OSL-CPH for ca 170.000 kr og tjene 3000 grunnpoeng pr tur/retur? Hvis man tar seg et par rundturer om dagen så blir det jo sinnsykt mange poeng i løpet av et år :D 900 000 poeng hvis man reiser 2 ganger tur/retur pr dag i 300 dager ^_^

Ikke verst for 170 000 kr :p

Så man kan altså kjøpe seg et årskort OSL-CPH for ca 170.000 kr og tjene 3000 grunnpoeng pr tur/retur? Hvis man tar seg et par rundturer om dagen så blir det jo sinnsykt mange poeng i løpet av et år :D 900 000 poeng hvis man reiser 2 ganger tur/retur pr dag i 300 dager ^_^

Ikke verst for 170 000 kr :p

Har du ingen alternativ anvendelse av din tid...?:D Legg til kostnadene med ingen arbeidsinntekt i ett år så blir regnestykket litt anderledes, men om NAV betaler for gildet så kan det jo være en grei beskjeftigelse....:p

Mat får man på flyet, og når man få spart opp noen poeng, kan man begynne å booke hotellovernattinger med de.. Trenger ikke inntekt da?? ^_^ ;)

Mat får man på flyet, og når man få spart opp noen poeng, kan man begynne å booke hotellovernattinger med de.. Trenger ikke inntekt da?? ^_^ ;)

Jeg utfordrer deg til å forsøke det i ett år....:p Problemet er vel å ha 170.000 til å betale kortet, men om man går på trygd så får man kanskje noe i nærheten? Må man si opp jobben for å få trygd...?

Back