Vinterprogrammet 14/15 på Torp

Re: Vinterprogrammet 14/15 på Torp

Beklager! Skrivefeil.

Overraskende med tre daglige fra Norwegian, men de vil vel teste om økt frekvens vil tiltrekke flere fullprisreisende.

Nå er det jo to avganger på på kort tid ettermiddag/kveld 17:40 og 18:55. Det som var 50 pax på ett fly blir nå 25 pax per fly isteden? ;) Merkelig.
 
Re: Vinterprogrammet 14/15 på Torp

Fra SB.NO:

– Dette er absolutt en populær rute. Vi har økt antall daglige avganger fra to til tre for å tilby et bedre og mer fleksibelt produkt. Forretningsreisende er opptatt av å ha flere valgmuligheter så de får tilpasset møtevirksomheten sin så godt som mulig, sier informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian til Sandefjords Blad.

Sandaker-Nielsen er for økt konkurranse på strekningene til og fra Torp.

– Det betyr billigere billetter og bedre tilbud. På Torp har man nå reelle valgmuligheter. Vi hadde store ambisjoner på Torp da vi startet, og har fortsatt store ambisjoner. Torp er viktig for oss, sier han.



Markedssjef Tine Kleive-Mathisen hos Torp Sandefjord Lufthavn beskriver Bergen som destinasjon nummer én på Torp. Dette er innenlandsruten med flest passasjerer.

– Det er tøff konkurranse på strekningen, men det betyr at også Norwegian får et produkt som blir enda bedre for forretningsreisende. De er opptatt av frekvens, sier hun.

For regionen betyr satsingen på denne strekningen økt mulighet for kurs- og konferansevirksomhet.

– Nå kan vi se på ytterligere grep for å trekke vestlendinger til Vestfold gjennom samarbeidet The Conference Coast. Vi har flotte konferansehoteller i Sandefjord, Tønsberg og Larvik.

– Nå har vi alle en stor jobb å gjøre for å fylle den økte kapasiteten på strekningen, sier Kleive-Mathisen
 
Re: Vinterprogrammet 14/15 på Torp

Fra SB.NO:

– Dette er absolutt en populær rute. Vi har økt antall daglige avganger fra to til tre for å tilby et bedre og mer fleksibelt produkt. Forretningsreisende er opptatt av å ha flere valgmuligheter så de får tilpasset møtevirksomheten sin så godt som mulig, sier informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian til Sandefjords Blad.

Sandaker-Nielsen er for økt konkurranse på strekningene til og fra Torp.

– Det betyr billigere billetter og bedre tilbud. På Torp har man nå reelle valgmuligheter. Vi hadde store ambisjoner på Torp da vi startet, og har fortsatt store ambisjoner. Torp er viktig for oss, sier han.



Markedssjef Tine Kleive-Mathisen hos Torp Sandefjord Lufthavn beskriver Bergen som destinasjon nummer én på Torp. Dette er innenlandsruten med flest passasjerer.

– Det er tøff konkurranse på strekningen, men det betyr at også Norwegian får et produkt som blir enda bedre for forretningsreisende. De er opptatt av frekvens, sier hun.

For regionen betyr satsingen på denne strekningen økt mulighet for kurs- og konferansevirksomhet.

– Nå kan vi se på ytterligere grep for å trekke vestlendinger til Vestfold gjennom samarbeidet The Conference Coast. Vi har flotte konferansehoteller i Sandefjord, Tønsberg og Larvik.

– Nå har vi alle en stor jobb å gjøre for å fylle den økte kapasiteten på strekningen, sier Kleive-Mathisen


Ja, kjempepopulær rute med Norwegian til Bergen. Så populær at de hele tiden har solgt billetter til 199.
Sikkert like populær om Harstad ruta som de la ned, som de hevdet var en av de beste rutene Norwegian hadde. Ja ja, de får tro det de som vil.
 
Re: Vinterprogrammet 14/15 på Torp

Et variabelt rutemønster med færre avganger tir/ons vil være gunstig for økonomien.
 
Re: NextJet vinterprogram fra Torp til Arlanda

Så flott da. Håper det er litt mer hold i det du sier denne gang. For det du sa om DY forleden var ikke sant.

Var det ikke sant?. Kanskje du skal slutte å beskylde folk for løgn når du faktisk ikke vet. Nå er Bergen lagt ut. Snart kommer Trondheim. Du beskyldte meg for løgn som faktisk ikke var løgn. Du var sikker på at innenriksrutene skulle legges ned. Kanskje bedre å vente med å beskylde folk for løgn til du selv vet om det er løgn eller ikke
 
Re: Vinterprogrammet 14/15 på Torp

Fra SB.NO:

– Dette er absolutt en populær rute. Vi har økt antall daglige avganger fra to til tre for å tilby et bedre og mer fleksibelt produkt. Forretningsreisende er opptatt av å ha flere valgmuligheter så de får tilpasset møtevirksomheten sin så godt som mulig, sier informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian til Sandefjords Blad.

Sandaker-Nielsen er for økt konkurranse på strekningene til og fra Torp.

– Det betyr billigere billetter og bedre tilbud. På Torp har man nå reelle valgmuligheter. Vi hadde store ambisjoner på Torp da vi startet, og har fortsatt store ambisjoner. Torp er viktig for oss, sier han.



Markedssjef Tine Kleive-Mathisen hos Torp Sandefjord Lufthavn beskriver Bergen som destinasjon nummer én på Torp. Dette er innenlandsruten med flest passasjerer.

– Det er tøff konkurranse på strekningen, men det betyr at også Norwegian får et produkt som blir enda bedre for forretningsreisende. De er opptatt av frekvens, sier hun.

For regionen betyr satsingen på denne strekningen økt mulighet for kurs- og konferansevirksomhet.

– Nå kan vi se på ytterligere grep for å trekke vestlendinger til Vestfold gjennom samarbeidet The Conference Coast. Vi har flotte konferansehoteller i Sandefjord, Tønsberg og Larvik.

– Nå har vi alle en stor jobb å gjøre for å fylle den økte kapasiteten på strekningen, sier Kleive-Mathisen

Nuuuvel.
Nå kjenner ikke jeg booking tall på Bergen ruta, så alle forbehold.
Men jeg har flydd den ruta ganske mye og det har vært jevnt over laaaangt fra fulle fly i alle fall.

Tror nok heller dette er et svar på at Widerøe har flere daglige flyvninger til Bergen og for mange derfor har vært mer attraktive.
Jeg tror fortsatt ikke det er rom for begge på denne strekningen, men håper jeg tar feil.
 
Re: Vinterprogrammet 14/15 på Torp

Har flydd DY TRF-BGO selv et par ganger med mindre enn halvfult.
Det var jo som alle vet spansk crew og uopplagte etter å ha bodd i en brakke hele natten.
Forundret meg litt over hvordan spanjolene hadde tatt seg norske navn og snakket feilfri Bergen dialekt. Måtte også vært litt av en logistikk å få de fra brakkene på Torp og over til BGO for å starte flighten der før kl 07:00 om morgenen. Jaja, kontrakts snsatte gjør jo alt og finner seg i hva som helst:)

Men fra spøk til revolver, nå som Widerøe ikke er en del av SAS burde vel konkurranstilsynet se på dette. DY er jo en utvilsomt dominerende aktør.
Om de faktisk dumper priser for å presse ut Widerøe burde jo saken være enkel.
Om Widerøe fortsatt tjener penger til BGO/TRD med DY som konkurrent, burde vel deres priser for å fylle flyet være likegyldig og intet annet enn deres eget problem.
 
Re: Vinterprogrammet 14/15 på Torp

Har flydd DY TRF-BGO selv et par ganger med mindre enn halvfult.
Det var jo som alle vet spansk crew og uopplagte etter å ha bodd i en brakke hele natten.
Forundret meg litt over hvordan spanjolene hadde tatt seg norske navn og snakket feilfri Bergen dialekt. Måtte også vært litt av en logistikk å få de fra brakkene på Torp og over til BGO for å starte flighten der før kl 07:00 om morgenen. Jaja, kontrakts snsatte gjør jo alt og finner seg i hva som helst:)

Men fra spøk til revolver, nå som Widerøe ikke er en del av SAS burde vel konkurranstilsynet se på dette. DY er jo en utvilsomt dominerende aktør.
Om de faktisk dumper priser for å presse ut Widerøe burde jo saken være enkel.
Om Widerøe fortsatt tjener penger til BGO/TRD med DY som konkurrent, burde vel deres priser for å fylle flyet være likegyldig og intet annet enn deres eget problem.

Er innlegget ditt ment som ironi? Hvis det er ironi synes jeg ikke det var morsomt. Hvis du skriver det seriøst forstår jeg ikke hva du snakker om. DY har siden i fjor høst hatt rotering BGO-TRF-BGO. Prisene til Norwegian ligger for det meste på 349,-,399,- og 499,- mens WF har 399,-, 499,- og 599,-. Flyr BGO-TRF-BGO en til to ganger i uken så vet hva jeg snakker om.

Jeg tror Norwegian øker til 3 daglige avganger på ruten siden de ser at folk etterspør fleksibilitet, avgang 16.20 er i det tidligste laget fra flesland for noen. 17.45 passer bedre både mtp. køen ut av sentrum mellom 3 og halv 5 og at man får mer ut av arbeidsdagen. Jeg frykter derimot at innen et par år er det kun en aktør igjen på ruten.
 
Re: Vinterprogrammet 14/15 på Torp

Nå er det jo to avganger på på kort tid ettermiddag/kveld 17:40 og 18:55. Det som var 50 pax på ett fly blir nå 25 pax per fly isteden? ;) Merkelig.

Det er jo ikke sånn det fungerer. Man må forvente at økt frekvens også vil gjøre at Norwegian får en større del av den samlede trafikken på strekningen, inkl. flere som reiser med fullprisbillett.
 
Re: NextJet vinterprogram fra Torp til Arlanda

Var det ikke sant?. Kanskje du skal slutte å beskylde folk for løgn når du faktisk ikke vet. Nå er Bergen lagt ut. Snart kommer Trondheim. Du beskyldte meg for løgn som faktisk ikke var løgn. Du var sikker på at innenriksrutene skulle legges ned. Kanskje bedre å vente med å beskylde folk for løgn til du selv vet om det er løgn eller ikke


Så så så.... jeg har aldri sagt jeg vet noe om vinterprogrammet til Norwegian fra Torp. Det har derimot du. Du sa bl.a. at du hadde bekreftet fra sikre kilder at de skulle videreføre to daglige avganger til Bergen og Trondheim. Og Bergen skal ha tre daglige avganger, ikke to slik du sa. Så får vi vente å se hva som skjer med Trondheim da. Kanskje du har rett der.

Ellers må jeg si at jeg stiller meg undrende til økningen. Er det så veldig stort trafikkgrunnlag at det er plass til to ettermiddagsavganger med en 737? Når man ser hvor lite folk som har vært om bord allerede, selv med billetter til 199 kroner. Jeg er skeptisk, men har blitt overrasket mange ganger før.
 
Re: Vinterprogrammet 14/15 på Torp

All ære til DY hvis de klarer å dra opp trafikken ved å øke frekvensen til BGO, men jeg skjønner likevel ikke logikken. WF har heller ikke så mange kunder som de DY kan ta fra dem for å fylle flyene, og jeg tviler på at de klarer å skape så veldig mange nye reisende. Forsøker de å dra reisende fra OSL sitt sørlige nedslagsfelt til Trop?
 
Re: Vinterprogrammet 14/15 på Torp

All ære til DY hvis de klarer å dra opp trafikken ved å øke frekvensen til BGO, men jeg skjønner likevel ikke logikken. WF har heller ikke så mange kunder som de DY kan ta fra dem for å fylle flyene, og jeg tviler på at de klarer å skape så veldig mange nye reisende. Forsøker de å dra reisende fra OSL sitt sørlige nedslagsfelt til Trop?

Tja, de ønsker kanskje å:
1 Skape mer attraktivt produkt ved å ha mer frekvente avganger.
2 "Stjele" passasjerer fra Widerøe.
3 Presse ut Widerøe.
4 Sette opp prisen og redusere antallet avganger igjen.
5 Profitt?
 
Re: Vinterprogrammet 14/15 på Torp

Tja, de ønsker kanskje å:
1 Skape mer attraktivt produkt ved å ha mer frekvente avganger.
2 "Stjele" passasjerer fra Widerøe.
3 Presse ut Widerøe.
4 Sette opp prisen og redusere antallet avganger igjen.
5 Profitt?

Snork!

1: Ja uten tvil er utvidelsen positivt for de som drar ofte på ruten, jeg er en av de som jubler.
2: Hvis du mener at konkurranse er å stjele fra konkurrenter, så har du rett
3: Pøh.
4: WF og SK var rimelig kjappe med å sette opp prisene etter at DY ga opp BGO-AES og BGO-KRS, snodig nok
5: ?

Stiller meg uansett i samme rekke som imm og er skeptisk til at dette går i hop for Norwegian. Konkurransen er positiv for konsumenten, så får du diskutere i andre tråder om det er sunn konkurranse eller ikke..
 
Re: NextJet vinterprogram fra Torp til Arlanda

Så så så.... jeg har aldri sagt jeg vet noe om vinterprogrammet til Norwegian fra Torp. Det har derimot du. Du sa bl.a. at du hadde bekreftet fra sikre kilder at de skulle videreføre to daglige avganger til Bergen og Trondheim. Og Bergen skal ha tre daglige avganger, ikke to slik du sa. Så får vi vente å se hva som skjer med Trondheim da. Kanskje du har rett der.

Ellers må jeg si at jeg stiller meg undrende til økningen. Er det så veldig stort trafikkgrunnlag at det er plass til to ettermiddagsavganger med en 737? Når man ser hvor lite folk som har vært om bord allerede, selv med billetter til 199 kroner. Jeg er skeptisk, men har blitt overrasket mange ganger før.

Jeg fikk ikke bekreftet to daglige avganger. Jeg fikk bekreftet at innenriks fortsetter til Bergen og Trondheim. Jeg fikk vite at Tenerife legges ned. Antalya stopper i vinter. Gran Canaria utvides til 2 ukentlige. Om jeg skrev to daglige avganger på Bergen så var det feil skrevet av meg. Men det tror jeg ikke at jeg skrev. Skrev jeg det så var det en feil og ikke løgn. Beskylde meg for løgner før du ser om rutene legges ut er latterlig. Du påsto at Bergen og Trondheim legges ned JO.
 
Re: Vinterprogrammet 14/15 på Torp

Snork!

1: Ja uten tvil er utvidelsen positivt for de som drar ofte på ruten, jeg er en av de som jubler.
2: Hvis du mener at konkurranse er å stjele fra konkurrenter, så har du rett
3: Pøh.
4: WF og SK var rimelig kjappe med å sette opp prisene etter at DY ga opp BGO-AES og BGO-KRS, snodig nok
5: ?

Stiller meg uansett i samme rekke som imm og er skeptisk til at dette går i hop for Norwegian. Konkurransen er positiv for konsumenten, så får du diskutere i andre tråder om det er sunn konkurranse eller ikke..

Du misforsto nok hva jeg mente med nummereringen, de var ment som rekkefølgen på et tenkt drømmescenario fra NAS' side.
 
Back
Top