Vinterlys og kveldsmørke på OSL

viking1965

ScanFlyer Silver
Vinterlys og kveldsmørke på OSL

Grunnet NSFF's arrangement torsdag kveld kunne man ikke la være å dra utover noen timer tidligere for å fange fugler. Stor var overraskelsen da Vidar også hadde tid til å komme:wow:
(Tekst under)

DSC_5201_web.jpg

40 min forsinkelse på Thai's B777 gjorde ingenting da lyset ble bare bedre og bedre.

DSC_5366_web.jpg

LN-NOC

DSC_5347_web.jpg

LN-RNO

DSC_4975_web.jpg

Flott gjenskinn i QE-LVN som ble fanget ved 01R tidligere på dagen.

DSC_5380_web.jpg

DSC_5538_web-1.jpg

Ble fort mørkere. Denne ble unnfanget på 1/80s ,f/2.8 og ISO200.

3_web.jpg

Glemte snorutløseren hjemme :headbang. Måtte derfor ty til 3 eksponeringer a 30s
for deretter å sette dem sammen i Photoshop.

DSC_4783_web2.jpg

Til dere som gikk glipp av fullmånen forleden:D
Vel, kanskje ikke heeelt fullmåne da bildet er tatt dagen etter...Men full nok for meg. Bildet er tatt uten stativ og VR på 1/400s,f/5.6 og ISO200.
Egentlig ganske morsomt å se at det er mulig å ta brukbare månebilder på 400mm. Dog er det uansett fristende å skrangle sammen noen grunker til å kjøpe et teleskop.

Re: Vinterlys og kveldsmørke på OSL

WOW! Dette var bare lekkert, elsker slike kvelds- og nattbilder.
Og dette månebildet, var bare "icingen" som gjorde hele serien -
nydelig!

Herlig herlig! :D

Men..

Glemte snorutløseren hjemme . Måtte derfor ty til 3 eksponeringer a 30s
for deretter å sette dem sammen i Photoshop.

Prøvd gummistrikk og viskelær, funker det og :colgate:

Herlig herlig! :D

Men..

Prøvd gummistrikk og viskelær, funker det og :colgate:
Jo takk. Har vel forsøkt litt av hvert gjennom tidene, men gummistrikk og viskelær inngår normalt ikke i stridssekken (selv om det kanskje burde gjøre det) :lol:
Skjønner derimot ikke hvorfor kameraet ofte har begrensning på 30sek.Men produsenter av fjernkontroller både med og uten en tråd skal vel leve de også:D

Wow, dette falt i smak, kan gjerne gjøre et slik bilde av Fokkeren når jeg kommer og :D

Vinterbilder er bare helt topp når lyset er som det du fikk fanget. Takk for at du deler!

Ser hva som går an å gjøre med nattesbilder. Tenkte i ettertid at BULB hadde vært lurt, men har ingen snorutløser (dette også grunnet et ustødig stativ på større brennvidde enn 20mm). Kjempemye bra her :D

Knall fine bilder. LN-BUF var min klare favoritt her:D Ellers så må jeg si at det første bildet hadde vært vakkert hadde det ikke vært for det elendige motivet, ikke sant Grindstein??:colgate::colgate::colgate:

Veldig veldig bra,Eivind!!!

Gjenskinn av lyset på flykroppen er helt rått,så i mangel av et bilde av
Greta,blir LN-BUF favoritten.

Vidar

Åååå,der var hun.
Du ser på blikket hennes at hun så meg!

Vidar

Wow, dette falt i smak, kan gjerne gjøre et slik bilde av Fokkeren når jeg kommer og :D
Hvis sjansen byr seg kan jeg garantere at jeg tar bilder av disse lekre fuglene:D

Takk forøvrig for kommentarer.

Takk også til NSFF og andre bidragsytere for et kjempeflott arrangement!

Back