Ving/Thomas Cook med Jamaica fra OSL W15/16

Someone

Moderator
Medlem
Ser ut som Ving gjennom Thomas Cook vil begynne med non-stop charter OSL - Montego Bay fra slutten av November 2015.

Ruten vil gå med A330-200 og slik jeg tolker det 1x ukentlig

http://www.vg.no/forbruker/reise/snart-kan-du-fly-direkte-til-jamaica/a/23366307/
Fra Gardermoen setter Ving opp sitt nyeste Airbus A330-200-fly med to klasser og plass til 322 passasjerer. Første avgang blir 29. november 2015.

Forhåpentligvis er avgangstiden fra OSL ikke santidig med "alle" de andre WBene fra non-Schengen så det blir plass

Last edited:
Korleis er det med 11 timar bakerst der? Spennande destinasjon, iallefall. Men det skjer neppe for min del med to småungar på slep med det første :)

Korleis er det med 11 timar bakerst der? Spennande destinasjon, iallefall. Men det skjer neppe for min del med to småungar på slep med det første :)
Trolig bedre plass nå med oppgradert kabin.
Ving legger ut Jamaica for salg torsdag 8 januar. Trolig delt charter for Gøteborg og Oslo, som vil bety en mellomlanding en av veiene.

Er det fly fra Thomas Cook Scandinavia som vil fly denne, eller fly fra andre deler av konsernet slik som på en rekke av de andre interkontinentale flyvningene?

Er det fly fra Thomas Cook Scandinavia som vil fly denne, eller fly fra andre deler av konsernet slik som på en rekke av de andre interkontinentale flyvningene?

...
Thomas Cook Scandinavia vil fly denne og alle andre long hauls flygninger, med egne fly og sine egne skandinaviske ansatte. TCAS leier ikke inn eksterne selskaper - med unntak av ved 'snag' e.l.
Du tenker kanskje på Thomas Cook Germany ( Condor ) / UK, som flyr long hauls på destinasjoner der ikke TCAS opererer?

Tally-Ho

...
Thomas Cook Scandinavia vil fly denne og alle andre long hauls flygninger, med egne fly og sine egne skandinaviske ansatte. TCAS leier ikke inn eksterne selskaper - med unntak av ved 'snag' e.l.
Du tenker kanskje på Thomas Cook Germany ( Condor ) / UK, som flyr long hauls på destinasjoner der ikke TCAS opererer?

Tally-Ho

Ok, det høres bra ut. Jeg har gjort litt dårlig Research, men ser f.eks. at denne flyr på ruter ut fra Skandinavia: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/g-omyt/

Ok, det høres bra ut. Jeg har gjort litt dårlig Research, men ser f.eks. at denne flyr på ruter ut fra Skandinavia: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/g-omyt/

..
A332 G-OMYT er et individ som stort sett hele tiden har gått vinterhalvåret fra/til Skandinavia ( med kun skandinavisk crew ), mens den på sommerhalvåret stort sett har fløyet med UK-crew inn/ut av UK.

Derfor kan man si at Thomas Cook Scandinavia's long fault flåte består av 4 1/2 individer, alle A330. ( 3 A330-300 og 2 A330-200 ).

Tally- Ho

Har ikke hørt noe positivt om Jamaica. Vil norske turister virkelig dit?

Ny destinasjon som høres litt ekslusiv ut, Husk at Nordmenn er verdensmestre i å reise. Det skal mer til enn et litt dårlig rykte for å stoppe reiseglade nordmenn.

Ola Charternordmann liker seg best på Gran Canaria og Phuket, kjedelig som han er. Alt annet er "farlig det"... Det er min erfaring etter noen år i reiselivet.. Nye spennende destinasjoner er fryktelig vanskelig å selge inn..

Jamaica har jo allerede Ving i salg nå i vinter i Sverige, ser ut som flyene
fylles opp ut fra Arlanda i allefall. Går lørdager ut fra ARN, men kun annenhver
uke - med A332.

Back