Vildanden skal fly til Molde

Oisann! Dette er virkelig bra!
Håper på å kunne benytte meg av et av rutene en gang i blant. For min lommebok høres det dyrt ut (1100 kr t/r), men med tanke på at det faktisk koster 400 kroner med NSB fra Gardermoen til Skien kan det faktisk lønne seg.

Originally posted by andeik

Håper på å kunne benytte meg av et av rutene en gang i blant. For min lommebok høres det dyrt ut (1100 kr t/r), men med tanke på at det faktisk koster 400 kroner med NSB fra Gardermoen til Skien kan det faktisk lønne seg.

Reiser du ut morgen og tilbake til MOL på kveld, kommer du vel ikke under 1100 til OSL. Dyrere med 1100 til Skien enn til OSL? :p

...og går det som jeg planlegger så innlemmes også Vildanden som nytt flyseslakp på listen min i Q1!!!!

Originally posted by Trash2000

Originally posted by andeik

Reiser du ut morgen og tilbake til MOL på kveld, kommer du vel ikke under 1100 til OSL. Dyrere med 1100 til Skien enn til OSL? :p

Vet ikke om jeg skjønte helt hva du mener, men jeg forsøker;
Et kort regnestykke:

Fly: ENML-ENGM = 784 kroner
Tog: ENGM til Porsgrunn/Skien: 358 kroner
----------------------------------------
Totalt 1142 kroner.
Total reisetid: Minst 4 1/2 time

Fly: ENML-ENSN= 1058 kr (?)
----------------------------------
Totalt: 1058 kroner
Total reisetid: Overkant av en time?

Her kan man spare 3 timer og 84 kroner dersom du faktisk skal til Skien.
Det er det jeg tar utgangspunkt i. Beklager dersom jeg var upresis :rolleyes:

Over seks mill bakut i 05:

http://www.purehelp.no/vis.asp?t_page=2&company_name=VILDANDEN+AS&ftknr=5B4B40404F1F414544

Vi ønsker velkommen! Ser ikke bort ifra at Villanden har sett SAS Braathens sin arrogante behandling av pax på strekningen OSL-MOL og bestemt seg for å komme med et alternativ (SAS Braathens har kuttet over 1200 ukentlige seter på strekningen fra 1. januar av til tross for sterkt økende belegg og sågar stadige overbookinger).

Originally posted by enml

Vi ønsker velkommen! Ser ikke bort ifra at Villanden har sett SAS Braathens sin arrogante behandling av pax på strekningen OSL-MOL og bestemt seg for å komme med et alternativ (SAS Braathens har kuttet over 1200 ukentlige seter på strekningen fra 1. januar av til tross for sterkt økende belegg og sågar stadige overbookinger).

Du lever på din egen Molde-planet tror jeg :) Ingen blåruss ville ha startet Molde - Geitryggen/Skien for å konkurrere med SASBU på MOL-OSL. Hvem vil vel reise via Skien, få en ekstra reisevei på 3 timer, for å komme seg til Oslo?

Tror du misforstår meg LN-BRK. Jeg mener ikke at de starter ruten for å konkurere med SAS Braathens på pax til OSL. Men jeg tror de starter ruten fordi de nå ser et potensiale i et marked for folk fra Vestfold og Telemark som skal til Molde... og omvendt da selvfølgelig, fordi det nå har blitt svært trangt om plassen og lite billigbilletter på OSL-MOL-OSL. For skal du til og fra Vestfold/Telemark nå så må du enten fly MOL-BGO-TRF eller MOL-OSL og så ta toget. Denne reiseruta har ikke akkurat blitt mer attraktiv etter at SAS Braathens reduserte med 1200 ukentlige seter OSL-MOL-OSL og 300 seter MOL-BGO-MOL ukentlig etter 1. januar.

Ruten kan vel dessuten fungere godt for folk som skal videre til Torp. Er vel bare en time fra Skien til Torp

Nå er vel Vildanden mest opptatt av de som betaler fullpris - så der faller argumentasjonen til ENML igjennom...

Originally posted by EB

Nå er vel Vildanden mest opptatt av de som betaler fullpris - så der faller argumentasjonen til ENML igjennom...

Å...? At de er mest opptatt av fullprisbetalende, ja, det er de nok. Det er vel et hvert selskap i enhver sammenheng (således ikke noe enestående for flybransjen). Men her er vel innregnet endel setefyll også vil jeg tro... Mao kunder som får det tilbudet de ikke vil få hos SAS Braathens.

Eksempelvis en som skal til Larvik fra Molde. Vedkommende vil kunne betale 1300 t/r med Vildanden til SKE mens det kommer på over 3000 t/r på strekningen MOL-BGO-TRF...

Back