Vil SAS EB Gull gi fordeler for reiser i C med LH/LX?

Hei,

Vil jeg ha noen fordeler av EBG når jeg reiser Business med Swiss og Lufthansa?
Kan ta et lite milagerun, men om det ikke gir meg noe dropper jeg det.

For ordens skyld, er EBS idag..

Kristian

Siden du reiser i C er det vel økt poenginntjening.
Edit: Næh, blander med SAS-group her.

Last edited:
Hei,

Vil jeg ha noen fordeler av EBG når jeg reiser Business med Swiss og Lufthansa?
Kan ta et lite milagerun, men om det ikke gir meg noe dropper jeg det.

For ordens skyld, er EBS idag..

Kristian

Ikke annet enn tilgang til LHs Senator Lounger og andre lounger som er forbeholdt *G. Ikke verdt et mileage run spør du meg.

Fordeler:
- Ett ekstra kolli innsjekket bagasje (3 x 32 kilo i stedet for 2 x 32 kilo)
- Garantert tilgang til Senator Lounge (ryktes at *A Gold i Economy flyttes over i Business Lounge)
- Økt mulighet for oppgraderinger, særlig hvis du reiser på dyrere Business-billetter (ikke P- og Z-klasse)
- Mulighet for å ta med deg gjest i loungen

Kommer ikke på flere forskjeller, men du får jo selv vurdere hvor relevant disse fordelene er.

Apporos LH og *Gold, jeg skal innom FRA to ganger snart og lurer på hvilke lounger jeg skal benytte meg av der?

Skal videre med LH den ene gangen, og med SK den andre. Begge i øko.

Kan jeg ta med en gjest der og?

Min generelle erfaring med LH/LX som EBG, er at de er mye flinkere til å annerkjenne status enn hva SAS er. Personlig får jeg oftere oppgraderinger, og service nivået er mye høyere for EBG/*A hos disse i forhold til SAS. Hadde det ikke vært for lavere opptjening ville jeg nok nesten alltid valgt disse kontra SAS.
Denne forskjeller er imidlertid alltid der, så om du får noe mer ved å reise i biz, vet jeg vel ikke. Som regel reiser jeg i Eco, og kanskje merker man forskjellen mer der.
Blir for eks som regel tiltalt med navn, litt ekstra oppmerksomhet, og svært smidige ved setevalg osv.
Personlig mener jeg SAS har mye å lære av LH/LX i så måte.
Det er nesten alltid hyggelige uansett klasse å reise LH/LX enn SAS.

Back