Vil fly to ganger daglig til New York (...om sommeren)

HERLIG !! :nor Mellomløsning inntil de får tak i flere srore fly ?? :D:D
 
Hadde jo vært utrolig artig å fått 767 på OSL da.
Kanskje kanskje, jeg x-er fingrene.

Vil de mest sannsynlig komme med -200 serien...??
 
Dette er jo virkelig bra- to daglige til EWR om sommeren. Og så er det tydelig at det blir daglige avganger neste vinter.
 
Hvor mange har de i vinter? Jeg trodde de hadde daglige nå. Uansett, svært hyggelige nyheter. Bedre med to om dagen enn 767 synes jeg, flere valgmuligheter.
 
Personlig hadde jeg heller ønsket en tidligere avgange i tillegg den eksisterende, istedet for en som går i 15-16-tiden.
Med tanke på videreforbindelse er det da ikke særlig gunstig å lande på EWR i 19-tiden.
 
Heller en 767-400 enn to 757.
Setter de inn en 764, skal jeg vurdere å bruke CO. Så lenge de flyr 757 er ikke CO aktuelt for mitt vedkommende.
 
Hadde det ikke vært en ide for SAS å gjeninnføre 907?

Nei fysj da. Vi betelar jo så lite for våre reiser og dessuten er det nesten ingen som gider å betale for business seter så dette er neppe noe for SAS.
For ikke å glemme at Continental i stor grad appelerer mest til amerikanske reisende da selskapet mildt sagt har så godt som en ikke eksisterende markedsføring for sin rute i Norge. Nei detta må gå galt:cry:

Men fra spøk til alvor. Markedet må jo være enormt mellom disse byer når Continental nå (som et lavprofilert selskap i Norge) ønsker å øke til to daglige.
Dette altså uten at de fleste faktisk vet at de flyr!?!
Jeg begynner nesten å grine når jeg tenker på hva som kunne ha fløyet her om denne ruten var skikkelig godt innarbeidet PR messig i Norge....
 
Glem SAS, IC, OSL, 907.. de har ikke peiling. Dette er de beste nyhetene som har truffet OSL siden oppstarten av CO39/38. Vi satt faktisk og snakket om det under turen til New York i forrige uke om behovet og nå virker det kanskje som CO også har innsett det.
 
Husk det er mye lettere for CO å fly til EWR enn Star og OneWorld selskaper pga CO har meget god feed inn til EWR imotsetning til de andre som har en elendig feed fra EWR.

Nei fysj da. Vi betelar jo så lite for våre reiser og dessuten er det nesten ingen som gider å betale for business seter så dette er neppe noe for SAS.

Men det krever at SAS skaffer seg flere og mer egnede fly enn 333/343. Per dags dato kan ikke SAS åpne nye IC ruter uten å kutte andre steder og SAS IC har idag et veldig bra belegg på sine flygninger. Hadde jeg vært SAS hadde jeg ikke engang vurdert OSL før man ihvertfall hadde 15 fly i IC flåten.

Med CO på OSL-EWR tror jeg markedet er større mellom til ORD/IAD skulle SK eller UA starte en ny rute fra OSL.

Og når man leser Aftenposten artikkelen så står det ikke at en 2. avgang er bestemt, kun at den ønskes. Når det kommer til avgangstider så mener jeg det mest ideelle hadde vært en avgang så sent som mulig. Det er så mye bedre å ankomme NY sent på kvelden. Men problemet blir da selvsagt at man reduserer muligheten for videreforbindelser
 
Last edited:
Her ser man fordelen og fleksibiliteten med B757 på transatlantic, færre seter som er lettere og fylle pr. avgang og dermed kan man øke frekvensen på de ruter der det er behov.
 
en problemet blir da selvsagt at man reduserer muligheten for videreforbindelser

Og dette trekker nok ned betrakelig. Man kan dog håpe på at man fyller opp 11:05 avgangen med transfer pax, og at lokalpaxen skjønner at det beste er å reise med en evt. kveldsavgang. Om så tilfelle er det 0 problem å fylle opp 2x daglige OSL-EWR.
 
Det er så mye bedre å ankomme NY sent på kvelden. Men problemet blir da selvsagt at man reduserer muligheten for videreforbindelser

Men med to avganger har du muligheten til aa styre lokaltrafikken bort fra tidligavgangen for aa frigjoere fler seter for de som skal videre ... Saa kan de beste tilbudene paa lokaltrfikken bli lagt til kveldsavgangen ..
 
Kveldsavgang er perfekt. Når man ankommer slik at man kan sove til "riktig" tid når man kommer frem gjør det langt lettere å komme over jetlag.
 
2x75 høres mye mer fornuftig ut enn 1xWB. Høyere yield, fleksibilitet osv. Kan man foreslå f.eks kl 9.00 og 15.00 fra OSL med ankomst kl 12 og kl 18.00? Dvs f.eks 18.00 og 22.30 fra EWR med ankomst 7.30 og 12 på osl. Noe senere enn kl 15 fra OSL tror jeg ikke på, siden den ville stå for lenge på OSL uten å fly inn penger i kassa.

Da slipper man det verste ettermiddagsrushet for transfer om man flyr bort tidlig, og det blir lett å sove østover på den sene avgangen
 
Husker hva SAS fortalte i 2003 da de kansellerte SK 907/908. "De nye flyene vaare er for store for OSL-EWR".

What a bunch of crap..

Vi vet jo alle at OSL er den mest loennsomme 757 destinasjonen CO har. Ikke rart de oensker aa oeke.

Gratulerer, Houston. Dere kan drive flyselskap!
 
Back
Top