Han legger til at selskapet også vurderer å redusere vekten på flyene sine for å kutte i klimaskadelige utslipp.
De kommer nok fort til å finne ut at innspart fuel blir brukt opp på grunn av vektorering når alle andre flyr fortere og flyselskapet blir plassert bakerst i køen ...
Det kan godt hende det er noe å spare på lengre reiser, men erfaringen SAS/BU har gjort så langt er vel neppe positiv - hvis ikke hadde de vel fortsatt med Eco-climb/cruise/descend-prosjektet sitt.
K
Så SAS har avsluttet sitt prosjekt med eco climb/cruise/descend?
Virker utrolig å spare så mye bare med så liten ekstra-tid.
Ja, jeg mener det ble avsluttet. Men det hender vi får flyginger som flyr "økonomisk" og sakte for det.
Denslags kan være en "smerte i rompa" hvis flygerne glemmer å fortelle ATC om hva de holder på med, noe de er pålagt å gjøre hvis det er større avvik enn 5% av planlagt hastighet. En kan jo tenke seg sjøl hvor artig det er hvis man har lagt opp et løp basert på standard speed og så viser det seg at førstemann har bestemt seg for å kjøre med klister. :angry:
K
Mener vi fikk beskjed om at de skulle slutte å si fra, men heller "file" en lavere fart og derfor trenger de ikke si fra..
9 millioner i sparte drivstoffutgifter på et år går ikke under kategorien "mye", spesielt med tanke på hvor store drivstoff utgifter et selskap har. 9 millioner kroner, selv for SN, kan vel måles i promiller
Jo, er det ikke slik ved Heathrow, nemlig standard speed approach. Hvordan vil dette fungere da?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.