Hva er bakgrunnen for at Røros beholdes som kontrollert flyplass, mens Molde fremdeles er en AFIS plass? Det er tross alt en stor forskjell på antall bevegelser på de to plassene.
Jeg er ikke sikker på hva som gjelder som særskilt bakgrunn, men på generelt grunnlag ville jeg kanskje tro at 3-årig videregående flyfag vil være mulig å komme gjennom på. Men jeg er ikke med i disse opptakene, så det blir bare synsing for mitt vedkommende. Men uansett er det jo mulig å ta opp noen fag? Som nevnt tidligere går det flere tog - og det kommer til å gå mange av dem i all overskuelig framtid.
Noe som leder oss over på svaret til tidligere gaupe-mann Brave: Røros har kommersiell flyskole, derfor krever LT flykontroll. Så den er enkel. Molde er litt verre å forklare. Jeg tror vurderingen går på at man har kontrollert innflyging (under Vigra TMA) nesten helt ned og at man på den måten har ivaretatt sequence og atskillelse.
Men optimalt skulle det nok vært flykontroll der, sjøl om det ikke er krav fra LT.
Jeg var med i forrige opptak, og var en av de heldige som kom gjennom nåløyet. Starter opp i Malmö i slutten av oktober.
Virker som et krevende, men spennende yrke!
Jeg var med i forrige opptak, og var en av de heldige som kom gjennom nåløyet. Starter opp i Malmö i slutten av oktober.
Virker som et krevende, men spennende yrke!
Takk takk!
Ja, det blir nok tøft. Det finnes ikke mange utdanningsprogram hvor en skal være klar til å gå ut i en slik jobb etter bare to år i lære. Men det sier jo litt om intensiviteten i utdanningen, og dessuten er det vel full spesialisering fra dag én.
Blir vel Drevja TWR på deg om noen år da![]()
Flott at det er flere motiverte.
Det stemmer forøvrig at hvis man har blitt veid og funnet for lett så skal det veeeeldig mye til for at man skal få en ny sjanse. Vi tar opp ALLE som passerer kravene. Skulle vi få for mange godkjente blir noen bare satt på holding til neste kull.
Kyrre
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.