Vil du bestemme hvor SAS skal åpne sommerrute 2012?

Re: Vil du bestemme hvor SAS skal åpne sommerrute 2012?

Cagliari ble det for min del. Et fantastisk sted å feriere med din bedre halvdel i rolige og late omgivelser med ett fantastisk landskap og strender :)

Bilbao ble fløyet i 2008, men lagt ned akkurat som Sevilla som jeg også synes er en mer spennende destinasjon. SAS hadde mange spennende ruter i 2008-satsingen (f.eks. Madeira, Lyon, Sevilla, Bilbao, Valencia, Palermo, Cagliari og Napoli), men de ble altfor smale sammenliknet med de store Syden-destinasjonene som det viste seg at folk egentlig ønsket.

Var ikke Catania med i 2008 bølgen ?

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.856780,10.789349

Vel, de gjenåpnet Shanghai, som ble lagt ned i 07 - kanskje ikke dumt å gjenåpne flere tidligere ruter, siden satsingen på fritid er så fremtredende i 4Excellence, mener jeg.

Nei, det tror jeg ikke. SAS fløy bare til Palermo på Sicilia, en rute som for øvrig også ble fløyet i 2009.

SAS fløy på Catania - men muligens bare fra ARN og CPH

Jeg vil boikotte dette tullet i protest mot at SAS aldri kan få åpnet noen nye ruter fra Norges 5. største by; KRS! :old

BF:angry:

Jeg vil boikotte dette tullet i protest mot at SAS aldri kan få åpnet noen nye ruter fra Norges 5. største by; KRS! :old

SAS holder stadig på Kristiansand-Alicante-ruten - denne starter igjen 7. april og skal også neste år gå gjennom hele sommerprogrammet. Jeg tror det er mer sannsynlig at Norwegian åpner en rute derfra enn at SAS/Widerøe ekspanderer mer. Likevel ville det nok ikke vært vanskelig å ha en ukentlig rundtur til Nice eller Malaga om sommeren, men SAS prioriterer nok Stavanger, Bergen og Oslo.

Last edited:

Synes i nordmænd skal vælge en destination som SAS aldrig har befløjet og som samtidig kunne være et fint ferie sted....
Tænker så lige på Korsika eller Sardinien....Her tror jeg ikke at SAS har haft trafik til
Hilsen Ole

Måske er det en skør ide, men hvad med Porto Airport ( Portugal).

Det samme kan sies om at SAS ikke åpner nye ruter fra Norges 5. største lufthavn: TOS. Annet enn Stockholm (SAS Sverige) om sommeren, som forøvrig gikk med en eksellent belegg i sommer.

Alt nytt som kom til/fra TOS for 2012 var økt frekvens på OSL-TOS. (1 mer avgang per dag på virkedagene)

Da er La Palma SPC/GCLA foreslått.
2200 meter bør vel holde til en 738 på? Ihvertfall tatt i betratning at avstanden etter Great Circle mapper bare er 4124 km.
Thompson flyr visst dit allerede. Riktignok fra London og Manchester, osm er litt kortere.

Korsika er klart interessant. Mener SAS har fløjet noget charter med Q400 nogle enkelte gange, men ikke rute.
åhja...når du nævner det Flemming...Ruby Rejser fra AAR !!!!
det havde jeg glemt
Hilsen Ole

Min stemme gjekk til Valencia , selv om det er liten sjangse så er det lov å håpe .

Kjör på,gutta! Så langt har vi fått inn forslag på over 120 destinasjoner!! Ikke alle har skjönt oppgaven (Pakistan, DXB, SFO, LAX, ORD og MCO er jo hverken i Europa eller innenfor fem flytimer), og det mangler ikke på engasjement. Mange har - som Bizflyer - påpekt at de gjerne skulle hatt fly fra andre steder enn Oslo. Nå var det sånn - av operasjonelle årsaker - i OSL det var ledig flykapasitet.

Vi samler inn forslag på destinasjoner - Flightdeck er nok ikke helt på jordet når det gjelder hva som er mest populärt - frem til torsdag, så starter avstemningen på de ti mest populäre forslagene. Dette blir spennende, og veldig moro at vi fikk dette til.

Ideen kom fra uventet hold, og enda mer uventet var at vi fikk det gjennom. Håper det sitter noen i "Diamanten" og er litt sure for at de ikke kom på denne selv ;-)

Blir sommerflyet i et spesielt livery CK?

My bets are on a destination in Italy. Either Venice or Florence

My bets are on a destination in Italy. Either Venice or Florence

Firenze har vel rullebane begrensninger som krever annet materiale enn hva SAS Norge har tilgjengelig - A319 og RJ85 er det som i hovedsak brukes - tror ikke at noen 737 er i bruk.

Selv håper jeg på en destinasjon syd for Roma - det er stor satsning på turisme i Syd Italia og utrolig mye flott å oppdage. Her er det muligheter til å gå forbi Norwegian og ikke dalte etter som SAS normalt gjør.

Det står ingensteds at det må være i Europa, og når det er lengre til Kypros enn til Grønland tviholder jeg på den teoretiske muligheten fram til noen motforklarer meg :p (hva slags verdensdel er grønland egentlig med i?)

Back