• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Vil Avinor kreve ADS-B transponder i framtiden

Tjab

Upgrade me....
Hei

Noen som vet om dette vil bli ett krav? Ser det er mange steder som skriver at denne typen registrering av trafikk langt på vei skal ta over for radar som "primær redskap" for kontroll av luftrommet.

Om dette er tilfelle, hvorfor leveres feks ikke alle "nye" Widerøe maskiner med denne type transponder? Og hvorfor er det så å si ingen andre en SAS og Norwegian som bruker dette her hjemme?Ser feks helikopter osv ut ifra Aberdeen har, men ikke her.
Altså, om det er slik. Hvorfor ikke bare sette ett krav til denne type transponder på all form for sivil luftfart innen feks 2014?
 
Back
Top