Hei
Noen som vet om dette vil bli ett krav? Ser det er mange steder som skriver at denne typen registrering av trafikk langt på vei skal ta over for radar som "primær redskap" for kontroll av luftrommet.
Om dette er tilfelle, hvorfor leveres feks ikke alle "nye" Widerøe maskiner med denne type transponder? Og hvorfor er det så å si ingen andre en SAS og Norwegian som bruker dette her hjemme?Ser feks helikopter osv ut ifra Aberdeen har, men ikke her.
Altså, om det er slik. Hvorfor ikke bare sette ett krav til denne type transponder på all form for sivil luftfart innen feks 2014?
Noen som vet om dette vil bli ett krav? Ser det er mange steder som skriver at denne typen registrering av trafikk langt på vei skal ta over for radar som "primær redskap" for kontroll av luftrommet.
Om dette er tilfelle, hvorfor leveres feks ikke alle "nye" Widerøe maskiner med denne type transponder? Og hvorfor er det så å si ingen andre en SAS og Norwegian som bruker dette her hjemme?Ser feks helikopter osv ut ifra Aberdeen har, men ikke her.
Altså, om det er slik. Hvorfor ikke bare sette ett krav til denne type transponder på all form for sivil luftfart innen feks 2014?