Vigra - et spotterparadis i sommer?

AirbusTrond

ScanFlyer Mile High Club
Talet på utanlandske fly på Vigra eksploderer i sommar. Nesten 300 internasjonale fly kjem til å lande og lette på Vigra i juni, juli og august. Dette er nesten dobbelt så mange som i fjor sommar.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.2645961

Skal si det tar seg opp der oppe. Bare DY kan begynne å fly dit igjen så blir dette bra :)

Litt OT, man lar ikke sjansen gå fra seg til å gi et lite spark til nabobyene:

Fra NRK M&R: Berre no i juni, juli og august går nesten 300 fly mellom Vigra og utlandet. Til samanlikning er det i overkant 100 internasjonale flyturar inn og ut frå Årø og vel 50 frå Kvernberget

Etter noen år i Røre og Momsdal har jeg funnet ut at det er fogderistriden som virkelig holder dette fylket sammen. Ingenting kan måle seg med det å terge naboen :colgate:

Kristiansund og Nordmøre bør innlemmes i Trøndelag:colgate: Med fare for og starte en heit debatt.....

Ålesund er jo den desidert vakreste byen da .. Og som Rami Shaban sa; Molde sentrum består jo av én gate. :D

Det hjelper ikke så mye når forholdene for fotografering er så elendige som på AES. Bare ta en titt på bildet under som er ganske typisk av hva en maksimalt kan oppnå - trær kan man se nesten gjennom, verre er det med alle de parkerte trappene, tankbil ....

Neste bilde viser den eneste plassen jeg kan tenke meg en har oversikt over AES :D

Attachments

• LN-RRN_at_AES.jpg
    LN-RRN_at_AES.jpg
    95.3 KB · Views: 24
  • Antenne_ved_AES.jpg
    Antenne_ved_AES.jpg
    58.2 KB · Views: 25
Som det påpekes her: http://www.molde-airport.com/forum/showthread.php?tid=22&pid=64#pid64, så kan tallene diskuteres.

Om det stemmer at NRK MR bruker forskjellige kilder for trafikken, så er det uheldig og gir et feil bilde. At kun rutegående og fast charter på KSU og MOL telles, men også private charter og lignende telles på AES blir totalt uriktig presentasjon av informasjon.

At utenlandstrafikken både før og under Ormen, har vel ikke vært veldig omstridt blant noen.

Finnes mange plasser å spotte i fra, nord og vest for stripen, dumt med motsol, men en kan jo vente til solen har gått litt ned på himmelen

Attachments

• Ly fly.jpg
    Ly fly.jpg
    112.6 KB · Views: 27
  • oh fly.jpg
    oh fly.jpg
    85.8 KB · Views: 25
Back