Viewing the data in XPlanet is as easy a 1-2-3 !

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Nå som vi har fått så bra dekning med SBS-1 feeds i Norge
så er det verd å se litt på XPlanet linken på OpenATC !

In order to view the data, you need to download XPlanet. It's a free download from here

Then download Micha's script from here, unzip and read the installation instructions contained in the Readme.

Enjoy!

Bittelitt manuell config og desktopen lever med dine favorittflighter.

Originally posted by P.A. VIKING

Nå som vi har fått så bra dekning med SBS-1 feeds i Norge
så er det verd å se litt på XPlanet linken på OpenATC !

In order to view the data, you need to download XPlanet. It's a free download from here

Then download Micha's script from here, unzip and read the installation instructions contained in the Readme.

Enjoy!

Bittelitt manuell config og desktopen lever med dine favorittflighter.

Hallo, er dette en simulator eller hva ?? Har tiitet på disse sidene, og undrer på hva dette er ??

Ble nyskjerrig som bare det ( bare for at det gjelder fly.....) fortell mere om dette, pleace.

Jan :old

Hei !
Kortversjonen
XPlanet er et enkelt plotteprogram for som ikke har noe med OpenATC å gjøre, MEN.
Med Micha's VBscript så begynner ting å ligne noe

Litt knotete for de som _må ha_ GUI, men man har en file med "flights" man ønsker å følge
Så er det en bat file som henter posisjon via OpenATC(Som får feed fra SBS-1 mottakere) på disse flightene og plottes
ut på PC' desktopen , og vips så har XPlanet noe med OpenATC å gjøre

desktop exempel

Originally posted by P.A. VIKING

Hei !
Kortversjonen
XPlanet er et enkelt plotteprogram for som ikke har noe med OpenATC å gjøre, MEN.
Med Micha's VBscript så begynner ting å ligne noe

Litt knotete for de som _må ha_ GUI, men man har en file med "flights" man ønsker å følge
Så er det en bat file som henter posisjon via OpenATC(Som får feed fra SBS-1 mottakere) på disse flightene og plottes
ut på PC' desktopen , og vips så har XPlanet noe med OpenATC å gjøre

desktop exempel

Hei P.A Viking - sorry men du skriver til en datanerd, så jeg må bed deg ta dette med t-skje på PM så skal jeg få noen til hjelpe meg.

Dette høres like spennende som det andre, men har lest - skjønner ikke noe. Vi kjører Windows XP plattform til din orientering. Hvis du har tid - sendt oppskriften på PM pleace.

Takk igjen - openatc går som det suser og gi deg et hint på snapbilder jeg har lagt ut for å se dekninger og fly som går fra Norge til sydeuropa eller til jukenisselandet Finland osv. Gå inn på www.atcbox.net/coppermine så finner du 10-15 snapbilder av dagens fangst via openatc og gopgle earth sammen.

Attachments

• 8-bra.jpg
    8-bra.jpg
    122.8 KB · Views: 26
Back