Video C-17 Globemaster III på OSL

PerJohan

ScanFlyer Blue
Video C-17 Globemaster III på OSL

Endelig fikk jeg opptak av C-17 Globemaster :lol:
Stod på mil idag og tok av ca 1145. Legg spesielt merke til størrelsesforholdet når den passerer bak C-130.
Jobber fortsatt med å få til god lyd ikke lett med slike bråkebøtter, men jobber med saken. ATC er autentisk.
Var vanskelige forhold idag med mye regn etterhvert og vanskelig lys, men håper denne blir godt mottatt

http://www.youtube.com/watch?v=JSZE7_DxGuA

Enjoy :fly

Re: Video C-17 Globemaster III på OSL

Fin video, likte at du har med ATC. Og så er det fint å se at det faktisk er noen interessante maskiner innom Gardermoen nå og da ;)

Helt nydelig :) Flott med ATC også. Det er et utrolig tøft fly. :) :) Var innom vollen og kikket på det en stund i går ettermiddag, men var for sent ute i dag selvsagt. Det var ikke de beste forholdene i dag, så opptaket er veldig bra synes jeg.

Hei og takk for sist. Jeg plasserte meg litt for langt i syd så bildene av C-17 måtte gå rett i søpla. Åkke som når man kan nyte denne videoen. Lyden er jo helt fantastisk. Fikk forresten Thai og Korean. Sistnevnte var på det berømte håret ;)

Kult. Flere av den typen der takk :) ATC kombinert med video gjør seg.

Det her var knallbra,og lyden av/med ATC toppet det hele.

Vidar

Hehe jeg lurte på hvorfor alt ATC sa ble gjentatt to ganger, men så var det bare at den innebygde videoen her på forumet hadde begynt å spille i tillegg til den jeg hadde i fullskjerm. Knall video ;)

Ved ca. 2:25 ser man at flyet passerer et gult skilt jeg har stusset over noen ganger: "Hot cargo area". Like ved ligger et underjordisk bygg med en betongvegg foran døra (noen meter fra). Er dette et område for montering av eksplosiver (ammunisjon, flares etc.) på militære fly?

Tusen takk for alle kommentarer, jeg driver og lager meg et opplegg der jeg feeder ATC inn på opptakslyden i mikseren. Blir mye enklere i redigering da, og så blir det mye mer interessant å se på.
@blazius - jeg vet ikke noe om dette skiltet og hva som evt kan være der, sorry!

ATC tas opp på følgende måte:
bruker en Uniden UBC92XLT radioscanner, tapper headset utgang inn på en Zoom H4N, som er en 4 kanalers lydopptager. Tar da opp den vanlige lyden (flystøyen på inntil 3 kanaler og en for ATC.
Feeder også lyd ut fra Zoom inn på kamera for lettere å kunne synke lyden fra Zoom i etterarbeidet istedenfor den relativt dårlige lyden en får på 7D.

Det blir en del dingser og ledninger men det får stå seg når en får god lyd.

ATC tas opp på følgende måte:
bruker en Uniden UBC92XLT radioscanner, tapper headset utgang inn på en Zoom H4N, som er en 4 kanalers lydopptager. Tar da opp den vanlige lyden (flystøyen på inntil 3 kanaler og en for ATC.
Feeder også lyd ut fra Zoom inn på kamera for lettere å kunne synke lyden fra Zoom i etterarbeidet istedenfor den relativt dårlige lyden en får på 7D.

Det blir en del dingser og ledninger men det får stå seg når en får god lyd.

Har en Maycom AR-108.

Syns den er grei den, men hvis man skal ha høyere volum, blir det vanskeligere å høre hva ATC'en snakker fordi det blir så uklart :(

Det virker komplisert ut det du gjør, men sånn blir det jo når det er godt kvalitet!

Ved ca. 2:25 ser man at flyet passerer et gult skilt jeg har stusset over noen ganger: "Hot cargo area". Like ved ligger et underjordisk bygg med en betongvegg foran døra (noen meter fra). Er dette et område for montering av eksplosiver (ammunisjon, flares etc.) på militære fly?

Det "underjordiske" bygget du ser er banestasjoner. Det er en slik på hver ende av alle rullebanene på OSL. HOT CARGO sier seg selv ;)

Back