Vi "vraker" SAS til utlandet

• Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Vi

Hørte nettopp et familiemedlem som bastant uttalte at han aldri skulle fly SAS igjen. Siste flytur var i 1976 og mannen er 75 år. En trussel jeg tror SAS kan leve med...;)

Replying to Topic 'Vi

Ja eldre er kanskje mer lojale og kanskje har en litt annen holdning til hvordan en arbeidsgiver skal behandle sine ansatte etc.
Men godt å høre at det er ulike meninger i en familie.

Replying to Topic 'Vi

Er det ikke det i alle familier...selv internt her i huset er det ikke alltid vi har de samme meningene...(...men vi er enige om hva som er best i luften og på veien - for oss;) !)

Replying to Topic 'Vi

Så flott for dere, og dermed regner jeg med at man respektere andres meninger også - veldig bra.

Replying to Topic 'Vi

Originally posted by LN-KGL

Hvis mine egne reiser inn/ut fra OSL internasjonalt de siste snaue tre månedene er representativt, så ligger SAS Braathens dårlig an: :wow:
3x Norwegian
2x British Airways
2x Windjet
1x SAS Braathens

Spennende at du har prøvd Windjet. Må bare spørre om det var noe særlig med pax på flyene deres. Har jo ikke akkurat markedsført seg noe særlig i den tiden de har fløyet.

Replying to Topic 'Vi

Hvis mine egne reiser inn/ut fra OSL internasjonalt de siste snaue tre månedene er representativt, så ligger SAS Braathens dårlig an: :wow:
3x Norwegian
2x British Airways
2x Windjet
1x SAS Braathens

Spennende at du har prøvd Windjet. Må bare spørre om det var noe særlig med pax på flyene deres. Har jo ikke akkurat markedsført seg noe særlig i den tiden de har fløyet.

Replying to Topic 'Vi

Norske journalister viser bare at de skjønner minimalt når de kommer med slike overskrifter. Det som jo heller må være oppsiktsvekkende her er jo at nesten alle utenlandske selskaper går tilbake i en periode med sterk vekst.

Jeg forholder meg til de eneste tallene jeg har sett og de stod gjengitt i DN torsdag. De viser jo at de her inne som har hevdet at f eks BA sliter voldsomt i Norge har helt rett. Passasjertallene deres viste jo et virkelig dramatisk fall fra 2003 til 2005. I tillegg gikk jo både Finnair, AF tilbake. Eneste av de utenlandske selskapene på topp ti lista som gik frem var jo KLM.

Noen som har ideer om hvorfor det er blitt slik, og noen som vet om utviklingen har endret seg litt i år. Jeg tenker spesielt med tanke på alle streikene i SAS Braathens. Men journalistene har jo i sin "visdom" bare nevnt Norwegian som alternativ til SAS så det har kanskje ikke hat så stor betydning?

Replying to Topic 'Vi

3x Norwegian
2x British Airways
2x Windjet
1x SAS Braathens

Sammenligninger av flyselskaper utifra et personlig reisemønster henger ikke på greip, om ikke strekningen er lik for alle selskaper.
F.eks går det helt fint å sammenligne DY, BA, SK fra Oslo til London, men hvis reisemønsteret er for eksempel: OSLO CATANIA, kan man jo utelukke de fleste selskaper.

Replying to Topic 'Vi

Her er det ingen sammenligning mellom flyselskaper Arrow, bare en ren konstatering av at reisemønsteret mitt i hvert fall har endret seg den siste tida.

Sist gang jeg var i Italia levde fremdeles Swissair og en Crossair Saab 2000 var befordrer mellom Bologna og Zürich, derfor var det litt annerledes å fly Windjet til Venezia. Alt foregikk på italiensk, men det tok mitt reisefølge seg av flytende - så jeg slappet bare av og hadde ferie og spotterbrillene var lagt igjen hjemme ;)

Replying to Topic 'Vi

Her er det ingen sammenligning mellom flyselskaper Arrow, bare en ren konstatering av at reisemønsteret mitt i hvert fall har endret seg den siste tida.

Sist gang jeg var i Italia levde fremdeles Swissair og en Crossair Saab 2000 var befordrer mellom Bologna og Zürich, derfor var det litt annerledes å fly Windjet til Venezia. Alt foregikk på italiensk, men det tok mitt reisefølge seg av flytende - så jeg slappet bare av og hadde ferie og spotterbrillene var lagt igjen hjemme ;)

Men var det noe særlig mer folk om bord enn deg og ditt reisefølge til Venezia? I følge rutekartet til Windjet er det jo ikke helt logisk at de skal ha en rute til Osl.

Replying to Topic 'Vi

Men jeg mistenker fortsatt KGL for å velge selskap som han ikke har fløyet tidligere...m.a.o. så vil SAS uansett tape i hans verden...

Replying to Topic 'Vi

- så jeg slappet bare av og hadde ferie og spotterbrillene var lagt igjen hjemme ;)

Huff da LN-KGL, jeg trodde ikke det gikk an å legge spotterbrillene igjen hjemme. Det klarer i hverfall ikke jeg. Det kan innimellom være til familiens fortvilelese, og de vil helst ikke kjenne han der gærningen som flyr rundt for å knipse bilder :biggrin

:thumbup VC-10

Back