Verdi av Eurobonuspoeng

eisa01

ScanFlyer Blue
Hva er en grei tommelfingerregel for verdien av Eurobonuspoeng?

Må kjøpe 1000 grunnpoeng nå, og har da valget mellom å betale 15000 poeng eller ~920 kr. En innenriks t/r koster jo 10 000 poeng, eller ca 1000 kr. Dette vil jo si at det lønner seg å betale med cash, men siden poengene kan være vanskeligere å bruke er det kanskje litt hipp som happ?

edit: Oops, postet i feil kategori...

Last edited:
Jeg setter en høyere verdi på mine poeng, i.o.m. jeg stort sett bruker dem til flybilletter innenlands som må bookes på kort varsel; da koster glatt en Sas-billett 1.700,- eller mer for en vei, føler jeg får god uttelling for de 6.000 EBpoeng da (ev. 10.000 hvis t/r).

Tommelfingerregel for meg er rundt 10-12 øre, da er innenriks, oppgradering IC og IC C/Y+ det jeg bruker på. Verdien er ofte høyere, men samtidig så er det en risiko å sitte på poeng.

Fornuftig verdi på EB-poeng

Kva er fornuftig måte å tenkje "pengar spart" mtp. bruk av EB poeng? Om ein ser på til dømes ein tur til ABZ i påska som kan vere aktuell, så tilsvarar t/tr 30000 poeng 2000,- NOK. Er dette fornuftig bruk?

Re: Fornuftig verdi på EB-poeng

Ryggmargsrefleksen min sier at dette ikke er noen superdeal, men her spiller en rekke faktorer inn, bl.a. varigheten på poengene som brukes, normal billettpris for den aktuelle ruten osv.

Fordelen er jo at EB-reiser kan endres/kanselleres frem til avreise.

Hvis du først skal bruke poengene på shorthaul, og ikke longhaul (Business og First Class awards gir normalt sett best verdi), hadde jeg nok heller benyttet poengene til 3 x innenriks i Norge - særlig hvis man reiser en del mellom Nord- og Sør-Norge.

Enig med forrige taler. Spesielt reiser mellom Sør- og Nord-Norge som må bestilles på kort varsel kan gi god uttelling.

4000,- t/r Sør/Nord for 10.000 poeng syns jeg er en god deal!

30.000 poeng for en reise til 2000,- syns jeg er i laveste sjikte hva angår lønnsomhet!

Jeg bruker å dele poengsummen på vekslingskursen til trumf. Dvs 13,88. Noe som vil gjøre din EB-tur til ABZ vil komme på 2160NOK+avgifter.

Pleier det ikke være tilbud på EB-reise innelands om sommeren, 50 %. Og husk Svalbard er innenlands.

Takk for svar alle saman. Då var det litt som eg tenkte.

Pleier det ikke være tilbud på EB-reise innelands om sommeren, 50 %. Og husk Svalbard er innenlands.

Ja og ja! Var på Svalbard på bonustur i sommar, men bestillte desverre før 50%-kampanjen kom.

Eg får finne på noko anna smart å bruke poenga på :).

Back