Verdens verste turistfelle/destinasjon?

Tanger i Marokko, tett fulgt av Kuta/Denpasar. Gili Travangan var på overflaten trivelig, men de må hate turister siden du risikerer å få metanol i drinken...

Har selv avskrevet mesteparten av Nord-Afrika. Synes kulturen mot tilreisende der er rimelig usjarmerende og er ingenting som frister å gjenta. Litt synd da jeg gjerne skulle ha huket av pyramidene på listen, men har så langt aldri hørt et godt ord om de.

Har selv avskrevet mesteparten av Nord-Afrika. Synes kulturen mot tilreisende der er rimelig usjarmerende og er ingenting som frister å gjenta. Litt synd da jeg gjerne skulle ha huket av pyramidene på listen, men har så langt aldri hørt et godt ord om de.

Synes Pyramidene, Giza, Luxor, Aswan og Egypt var helt fantastisk, det eneste av ´underverk´-stedene jeg har vært der virkeligheten matcher prospektkortene/myten og vel så det, samtidig som en kunne kjenne på vibber blant selgere og befolkning som ikke alltid var like positive.

Tanger synes jeg faktisk var en sliten, skitten men akk så morsom plass.. Om du vet hva du går til er plassen grei nok. "Been there, done that"

Kim

Den kanadiske delen av Niagara Falls innfridde ikke mine forventninger. Det glorete tivolipreget på butikkene rundt fossen trakk helhetsinntrykket kraftig ned.:(

Kanskje litt enig i det. Men fossen er meget imponerende og helikopter turen over stedet var helt topp! :-)

Synes Pyramidene, Giza, Luxor, Aswan og Egypt var helt fantastisk, det eneste av ´underverk´-stedene jeg har vært der virkeligheten matcher prospektkortene/myten og vel så det, samtidig som en kunne kjenne på vibber blant selgere og befolkning som ikke alltid var like positive.
Har bare fått gjort unna Luxor av de store samlingen med severdigheter, men Egypt har flere severdigheter av verdensklasse, snorkling og dykking av verdensklasse og store resorter som gir bra valuta for pengene.

Problemet er når man ønsker å gå en tur utenfor hotellområdet for å se på "gamlebyen"(som ikke eksisterer) eller "sentrum". Da risikerer man straks få en hale med plageånder som ikke gjør det de kan for å få penger ut av å forfølge deg. Så flere turister som bare ga opp og straks vente tilbake til hotellområdet. Du kan risikere at de vil ha over 1000 kroner for en taxitur, beduiner driver kidnapping og pengeutpressing selv om de vanligvis ikke tør ta vestlige turister for da kommer militæret etter dem. Og flyplassene er en lidelse å komme seg gjennom med køer, kaos og plageånder.

Kanskje litt enig i det. Men fossen er meget imponerende og helikopter turen over stedet var helt topp! :-)
Man skal ta en av "Maid of the Mist"-båtene. Ha på seg "Maid of the Mist"-regnponcho og bli med så nær fossen av man føler at man blir spylt i ansiktet.

Helikopter er for Manhattan.

Man skal ta en av "Maid of the Mist"-båtene. Ha på seg "Maid of the Mist"-regnponcho og bli med så nær fossen av man føler at man blir spylt i ansiktet.

Helt enig. Dette er en rimelig voldsom opplevelse. Du får virkelig inntrykk av mengden vann og hvilke krefter som er i fossen.

Utsikten over fosser kan man få fra flere av hotellene, hvorav det beste kanskje er Embassy Suites med fantastisk utsikt. You høyere opp, jo bedre.

Ellers er stedet som sådan rimelig tacky som andre har kommentert

Back