• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Verdens vakreste.....

Replying to Topic 'Verdens vakreste.....'

HB-IGH_NF_100206.jpg

Enkelte ganger er det ikke så mye dekor som må til på et så vakkert fly :love

Bildet er hentet fra RingwaysReports. Bildet ble tatt i går kveld (fredag) og er det første jeg har sett av den nymalte DC-8-72 HB-IGH.
 
Replying to Topic 'Verdens vakreste.....'

Lekkert :devot: , og en kjenning fra ENKB bak der også :hi2
 
Replying to Topic 'Verdens vakreste.....'

Originally posted by LN-KGL


HB-IGH_NF_100206.jpg

Enkelte ganger er det ikke så mye dekor som må til på et så vakkert fly :love

Bildet er hentet fra RingwaysReports. Bildet ble tatt i går kveld (fredag) og er det første jeg har sett av den nymalte DC-8-72 HB-IGH.

Men denne har fått seg noen nye motorer også eller?
 
Replying to Topic 'Verdens vakreste.....'

Originally posted by catocontrol
Men denne har fått seg noen nye motorer også eller?

Opprinnelig ble den levert til United den 22. juni 1969 som N8966U og det var en DC-8-62H (MSN 46067 L/N 455). Dette var den første av ti -62H som ble levert til UAL - og H var tilsvarende dagens IGW (MTOW = 350.000 lbs).
Den ble solgt videre til Nsar Associated Inc. 9. februar 1983 og nye CFM56-2 ble satt på flyet (totalt tre 62Her ble konvertert til -72H for corporate bruk).
 
Back
Top