Verdens mest spektakulære julegate?

Re: Verdens mest spektakulære julegate?

Ser IKKE bort ifra at de kanskje kan være flinke til å drive opp strømregninga i f.eks Las Vegas??,for øvrig er det ettpar kjøpesenter i gulfen hvor de er flinke til å pynte,men det blir nok i likhet med stormagasiner i Tokyo en helt annen kategori!

Michigan Avenue (Magnificient mile) i Chicago pleier å være flott i november og desember.
Grei sjanse for snø nærmere jul.

Var ikke så ille i Honolulu i desember heller.
Lite snø men den drar jeg fra og ikke til.

For de som enda ikke skjønner hva en julegate er:

Oxford Street London:
oxfordst2.jpg

Orchard Road i Singapore:
Orchard+Road+Lights,+Singapore2.jpg

Orchard+Christmas+Light+Up+1.jpg

11461012684_2ec6df16a8_z.jpg

Ser IKKE bort ifra at de kanskje kan være flinke til å drive opp strømregninga i f.eks Las Vegas??
Las Vegas er ikke en juledestinasjon og de utmerker seg da mindre enn resten av året.

Dubai har mange shoppingsentre med mye dekorasjon, men noen julegate der kjenner jeg ikke til.

Last edited:

Munchen har mange fine julemarkeder, men jeg kan ikke huske å ha sett noe jeg vil kalle julegate der.

Du kan nå f.eks tusle fra Maiaiplatz til Karlsplatz,stort mere sentrum kan det neppe bli,synes nå det er litt julegate,da,selv ifht til det rent elektriske,men det er klart Orchard road slår den nok på elregning!!

Det er forresten mange spanske byer som har fine dekorasjoner,men da litt mere "understated",og neida,jeg sa ikke "smakfulle",kunne ikke falle meg inn!!

Du kan nå f.eks tusle fra Maiaiplatz til Karlsplatz,stort mere sentrum kan det neppe bli,synes nå det er litt julegate,
Har gått der fra skøytebanen på Karlplatz til julemarkedet på Marienplatz og det er pent lite samordnet dekorasjon langs gata, faktisk veldig lite i det hele tatt:
IMG_0579.jpg

Her prøver man å finne ut hvilken julegate som er best "å fly rundt i",også kommer det sånne reaksjoner!!

Jamen,du spurte jo ikke om "sentralkoordinerte julegater",bare sånn helt generelt julegater vs juleparker,julefortau,julemagasiner,juleshoppingsentre osv,du må være mere spesifikk!!Vi snakker helt totalt om "epler og appelsiner" her,ikke helt samme greia,det!

Hva med julegater i byer UTEN flyplass,f.eks ?

Da forholder jeg meg naturligvis i flyplassløskategorien primært til de sentralkoordinerte,og absolutt ikke under noen omstendigheter til f.eks julestier.

Last edited:

Takk for starte tråden.. Den slo an, om meget lett på en søndag. Lite nytt om fly i dag, før SK resultat på onsdag... Da blir det mye fly...:stir

Funchal på Madeira har rimelig heftig julegate. Fikk dessverre ikke loadet opp bilder

Last edited:

Enig, Funchal er herlig og koselig i motsetning til de store nevnt her..

Eg jobba i Napoli ein periode, og eit av mine beste minner er når eg vandra gjennom Spaccanapoli 22des i tjue varmegrader. Ikkje spektakulær med tanke på lys og show, men kanskje ein kilometer lang julekrybbeutstilling fordelt på tre gater i svært pittoreske omgjevnader - det satte inntrykk!

Wien og Salzburg er ikke så ille! Men spørs hva du ønsker... Bodde 5 år i London og der er det jo mest glam i hele Europa i Oxford/regent's/carnaby Street... Men Salzburg sine julegater (Getreidegasse/ julemarkedet) har mye mer sjarm.

Back