Oslo-Fagernes med Air Norway? Jeg tror riktignok ikke at flytypen Metroliner er beste kur mot flyskrekk. Prøv heller Oslo-Kristiansand med Norwegian eller SAS.
Hadde ikke Widerøe en rute i Fornebu sine glansdager som gikk til Hamar og videre til Bergen. FBU - Hamar må vel være korteste rute fra Oslo noen sinne.
EBJ-BLL med DC9-21 sidst i 1970èrne tog omring 8 minutter
Hilsen
ole
Det spørs om ikke Braathens SAFE rute fra FBU til SVG via Jarlsberg i sin tid var den korteste regulære ruten. Altså til Jarlsberg.
I tillegg fløy Norving FBU-SKE i mange år som er omtrent tilsvarende FBU - Hamar vil jeg tro.
Har Jarlsberg noen gang hatt Rutetrafikk. Fikk ikke opp Jarlsberg på flightdiary men FBU-TRF er 50 miles. Mens FBU-Hamar er 66 miles ihvertfall.
Ja, Braathens SAFE hadde ruter der fra 1952 med Heron. Dette inngikk i melkeruta mellom FBU og SVG
airberlins datterselskab Niki vil starte ruteflyvninger mellem østrigske Wien og slovakiske Bratislava, hvilket af østrigske TV ORF erklærer må være verdens korteste ruteflyvning.
Vanskelig å si hvem som har skrevet feil eller oversatt feil her.Nå prøver Niki med å lansere verdens korteste flyrute, men de er i hvert fall slått av KKN-VDS.
http://www.takeoff.dk/verdens-korteste-flyrute/
Swissair pleide å fly mellom Brazzaville og Kinshasa .. 26km.
Får ta mine to korteste da.
Kingston-Montego Bay med Pan Am 707-300 i 1969, 135 km. Jada du leste rett. PA hadde rettigheter...^_^
8 år siden, Papeete-Moorea , 18 km, 5 min 36 minutter airborne med Air Moorea Twin Otter. ( før den tragiske ulykken de gikk ned etter at flyet hadde blitt skadet av Air Tahiti Nui blast på PPT ).
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.