Jeg synes artikkelen er bra skrevet, og jeg har mange ganger lurt på det samme, hvorfor tar det så utrolig lang tid i telefonkøen hos SAS. Jeg har ikke opplevd å sitte i 2 timer, men har fundert over hvor sakte man går fremmover i køen.
Regner med at SAS fordeler oppringninger på kundebehandlere i det øyeblikket man kommer gjennom, slik at når det er 5 forran meg i køen så skal de alle til samme kundebehandler som meg. Uansett synes jeg det tar laaang tid for hver plass jeg rykker fremover. Det er klart man skal behandle en kunde med respekt, men det burde ikke ta 10-15 minutter i gjennomsnitt. Og refusjonssaker burde være raskere enn bestillinger, så når det er mye refusjon burde køen "bevege" seg raskere enn normalt, selv tiden kanskje blir lengere pga mange forran.
-God dag, hva kan jeg hjelpe med.
-Jeg fikk ikke fløyet pga aske / streik / ...
-Det beklager vi så meget, har du reservasjonsnummeret.
-AB1CD
-Takk, ja her har vi reservasjonen, skal vi refundere pengene på kredittkortet som ble benyttet til bestillingen
-Ja, det går bra.
-Da er det i orden, nok en gang så beklager vi så meget, og håper vi får gleden av å selge deg en reise i fremtiden.
-Tja... Vi får se, ha det bra
-Ha det.
Det der burde ikke ta mange minuttene. Noen vil sikkert ha ny reisedato, men heller ikke det burde ta altfor mye tid. Så er det jo en og annen som skal krangle og kverulere, men at det skal trekke opp tiden til over 10 minutter kan jeg ikke forstå.
Regner med at SAS fordeler oppringninger på kundebehandlere i det øyeblikket man kommer gjennom, slik at når det er 5 forran meg i køen så skal de alle til samme kundebehandler som meg. Uansett synes jeg det tar laaang tid for hver plass jeg rykker fremover. Det er klart man skal behandle en kunde med respekt, men det burde ikke ta 10-15 minutter i gjennomsnitt. Og refusjonssaker burde være raskere enn bestillinger, så når det er mye refusjon burde køen "bevege" seg raskere enn normalt, selv tiden kanskje blir lengere pga mange forran.
-God dag, hva kan jeg hjelpe med.
-Jeg fikk ikke fløyet pga aske / streik / ...
-Det beklager vi så meget, har du reservasjonsnummeret.
-AB1CD
-Takk, ja her har vi reservasjonen, skal vi refundere pengene på kredittkortet som ble benyttet til bestillingen
-Ja, det går bra.
-Da er det i orden, nok en gang så beklager vi så meget, og håper vi får gleden av å selge deg en reise i fremtiden.
-Tja... Vi får se, ha det bra
-Ha det.
Det der burde ikke ta mange minuttene. Noen vil sikkert ha ny reisedato, men heller ikke det burde ta altfor mye tid. Så er det jo en og annen som skal krangle og kverulere, men at det skal trekke opp tiden til over 10 minutter kan jeg ikke forstå.