Ventetid hos SAS: 1 time og 58 minutter

For en idiotisk artikkel.
Hvorfor er det slik at når en journalist opplever noe han eller hun irriterer seg over, må de skrive om det?
Og han burde vel vite at en kundebehandler ikke kan svare på de spørsmålene han stiller.
Hva de snakker om?
Han bidro jo til lenger kø selv med de meningsløse spørsmålene sine.
Lurer han på om de har tenkt å oppbemanne burde han kanskje skjønne at en kundebehandler ikke kan svare på det? Det er jo selvsagt opp til andre å bestemme.

For en idiotisk artikkel.
Hvorfor er det slik at når en journalist opplever noe han eller hun irriterer seg over, må de skrive om det?
Og han burde vel vite at en kundebehandler ikke kan svare på de spørsmålene han stiller.
Hva de snakker om?
Han bidro jo til lenger kø selv med de meningsløse spørsmålene sine.
Lurer han på om de har tenkt å oppbemanne burde han kanskje skjønne at en kundebehandler ikke kan svare på det? Det er jo selvsagt opp til andre å bestemme.

Hva er idiotisk? Hvis du leser artikkelen ordentlig så ser du at det er ikke kundebehandleren som har uttalt seg her; " Og her er svaret fra Informasjonsrådgiver Monica Hovland i SAS Norge som innrømmer at det tar fryktelig lang tid å få svar hos SAS i sommer"

Vel, spørsmålene utover om kundebehandleren var alene på jobb ble jo stilt pressetalskvinne, og hun svarer neppe på telefonhenvendelser vedr. Refusjon...

Og når det er sagt forstår jeg ikke helt hvorfor han ikke kunne bli ringt opp igjen...

Mitt store spørsmål etter å ha lest denne artikkelen er hvorfor valgte han å sitte i telefonen istedetfor å bli oppring?
Lang ventetid var det, men det han skulle ordne var jo ingen hastesak.

Man hvis det er så ekstremt mye å gjøre i forbindelse med refusjoner etter vulkankaoset burde de vel oppbemanne en periode.

Last edited:
Mitt store spørsmål etter å ha lest denne artikkelen er hvorfor valgte han å sitte i telefonen istedetfor å bli oppring?

Føler vel ikke det har så mye med saken å gjøre her men :) Heller det at venttiden for å få hjelp er drøye to timer fra man tar opp røret.. Ikke akkurat snakk om noen miljøkatastrofe om dagen som burde sprenge kapasiteten for å si det slik.. Forøvrig blir spørsmålet ditt besvart i artikkelen;
SAS tilbyr meg velvillig å ringe meg opp hvis jeg taster 1. Det våger jeg ikke. Klarer de ikke å ta telefonen, klarer de neppe å ringe noen heller. Jeg så dessuten lyst på utviklingen, der jeg rykket fra nummer elleve til ti på bare to minutter.

Klarer de ikke ta telefonen klarer de ikke å ringe opp heller...
Nå var vel ikke problemet at de ikke klarte å ta telefonen, men at det var lang kø.
Hvorfor han dro denne koklusjonen vet vel bare han.
Det var vel ingen grunn til å tro at de ikke ville ringe tilbake når de sa de ville det?
Han kunne ha valgt å bli oppringt, brukt de to timene på noe mer produktivt en en syte-artikkel, og fått saken ut av verden når han ble ringt opp igjen.
Enkelt og greit.

Agurktid i redaksjonen, ingen andre katastrofer å ta seg av , eller mangel på innsikt i callcenter systemer ?

SAS tilbyr meg velvillig å ringe meg opp hvis jeg taster 1. Det våger jeg ikke.
Klarer de ikke å ta telefonen, klarer de neppe å ringe noen heller. Jeg så dessuten lyst på utviklingen, der jeg rykket fra nummer elleve til ti på bare to minutter.

Agurktid i redaksjonen, ingen andre katastrofer å ta seg av , eller mangel på innsikt i callcenter systemer ?

Har du forsøkt å benytte slike call-back systemer? Det har jeg forsøkt meg på flere ganger, og det har vel fungert 1 av 10 ganger. Mulig jeg har vært uheldig....

Har du forsøkt å benytte slike call-back systemer? Det har jeg forsøkt meg på flere ganger, og det har vel fungert 1 av 10 ganger. Mulig jeg har vært uheldig....

Det pleier å fungere for meg, blir alltid lettet når leverandører tilbyr call-back...

Det pleier å fungere for meg, blir alltid lettet når leverandører tilbyr call-back...

Bare synd ved sånne systemer at man skal sitte å vente 5-10 minutter før man får spørsmål om denne tjenesten..(tydeligvis ikke her i dette tilfellet men tenker generelt) burde kommet med en gang^_^

Dette var da en morsom historie å lese - ikke så morsomt for han som satt i kø. Som journalist var han naturligvis interessert i å finne ut hvor lang tid det kunne ta. Dette er ikke mer seriøst enn testen av flyselskaper i samme avis, eller test av iskrem på "TV2 Hjælpe meg, asså". Journalistikk er ikke vitenskap. Men det belyser, på en leservennlig og morsom måte, en side av saken - at det er lang ventetid hos SAS, til tross for at de reklamerer med punktlighet overalt. Har nylig hørt fra en kar som også var ganske forbannet over denne ventetiden, og denne artikkelen belyste det på en god måte.

Artikkelen belyste også hvorfor det var lang ventetid.
I ekstraordinære situasjoner er det gjerne lenger kø enn ellers.
Selv om artikkelen nevner dette synes jeg den bærer for mye preg av syting til at jeg klarer å ha særlig sympati.

Skjønner heller ikke hva som er så idiotisk eller dumt med denne artikkelen. To timers ventetid på å få svar er uholdbart, uansett om det er SAS eller hvem det nå måtte være sin telefontjeneste man ringer til.

Call-back har forsåvidt fungert for meg de gangene jeg har benyttet det, men da har det tatt veldig lang tid før noen har ringt, og kanskje man har andre ting man har mer behov for å gjøre enn å sitte standby ved/med telefonen og ev. nødvendige papirer og dokumentasjon man behøver for å få lagt frem sitt ærend?

At det er en jounalist som skriver kan vel skyldes at det er det journalister gjør?

Hvorfor ikke bruke callbackfunkjsonen??

Jeg elsker alle selskaper som har den, innimellom ringer de selvfølgelig når jeg sitter i en anna telefon, men de ringer tilbake etterhvert, så da kan man ikke klage..

At det er en jounalist som skriver kan vel skyldes at det er det journalister gjør?

At en journalist sitter frivillig i telefonkø i 2 timer og skriver om hvor irriterende det er, sier meg at han har for lite å gjøre.

Hvorfor ikke bruke callbackfunkjsonen??

..

Fordi han er journalist og ville finne ut hvor "punktlige" SAS var til å svare. Enkelt og greit.

Han fikk jo en fin artikkel som allerede har generert 19 poster på under en time, slett ikke dårlig jobbet av journalisten, dét.

Den lange ventetiden skyldes bla refusjonssaker etter vulkanen på Island står det i artikkelen.

Akkurat nå i disse tider er det veldig stort press på telefonen, på grunn av refusjoner etter vulkanen

Men her i denne tråden så er jo SAS trygt gjennom asken......ting tyder på at det er svært mye og gjøre enda i SAS i forbindelse med vulkanen.

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=67156

Last edited:
Back