Venice in April

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Er ikke fan, men åpen for slike ting ! I så fall Carmen !:exclaimation

Vel, Arena Verona er ikke åpen så tidlig som i April, men de har en virkelig bra innendørs opera også. Den ligger tre kvartaler unna utendørs arenaen.

I dette området har vi feriert siden jeg var liten gutt. Helt klart et av de vakreste stedene på jordkloden.

Som Stein sier, ligger Sirmione under halvtimen unna Verona. Faktisk like langt å kjøre fra Verona flyplass til både Sirmione og Verona.

Hotellet og byen Sirmione er helt fantastisk!! Utrolig flott utgangspunkt for besøk rundt i hele området, inkludert Verona, Bardolino, Garda by, Riva, Dezensano og Brescia. Har et selvsagt masse bra tips her.

Her er et utvalg bilder. Har mange fler, men de lot seg ikke opplaste da 800x600 med min Nikon ligger på 250-300Kb og må rezises. Skal gjøre dette etter middag

Attachments

• CIMG0009.JPG
    CIMG0009.JPG
    186.8 KB · Views: 185
  • Europe Fall 2005 085.jpg
    Europe Fall 2005 085.jpg
    135.9 KB · Views: 182
  • Europe Fall 2005 093.jpg
    Europe Fall 2005 093.jpg
    175.6 KB · Views: 183
  • Europe Fall 2005 104.jpg
    Europe Fall 2005 104.jpg
    104.2 KB · Views: 182
  • Europe Fall 2005 133.jpg
    Europe Fall 2005 133.jpg
    162.6 KB · Views: 172
  • Europe Fall 2005 136.jpg
    Europe Fall 2005 136.jpg
    202.3 KB · Views: 20
  • Picture 001.jpg
    Picture 001.jpg
    186.6 KB · Views: 15
  • Picture 121.jpg
    Picture 121.jpg
    229.8 KB · Views: 20
Last edited:
Bilde 1: Borgen i Sirmione. Byen ligger innenfor murene
Bilde 2: Prosecco i solnedgang på balkongen
Bilde 3: Fruen leser bok på balkongen
Bilde 4: Å ta båt rundt Garda sjøen er et flott alternativ
Bilde 5: Rett innenfor bymuren
Bilde 6: Ytterst på spissen av Sirmione finner du flotte ruiner fra old times. Hotellet vårt stiller gratis sykler til disposisjon
Bilde 7: Kaia i Sirmione ved solnedgang
Bilde 8: Deler av byen

Hotellet: http://www.termedisirmione.it/tds/en/homepage/hotel/hotel-sirmione.html

Last edited:
Da er jeg booket inn på SK4715 og SK4716 OSL-MXP-OSL, rom 54 på Hotel Ideal (vegg-i-vegg med de romerske ruinene) er booket og leiebil er booket. Årets lille ferie 7-11/5 i Sirmione er klar!:ITA

Da er jeg booket inn på SK4715 og SK4716 OSL-MXP-OSL, rom 54 på Hotel Ideal (vegg-i-vegg med de romerske ruinene) er booket og leiebil er booket. Årets lille ferie 7-11/5 i Sirmione er klar!:ITA

Ganske så misunnelig!!! :angry:

Dette er jo EB's tråd, men må jo taue den på topp. Han skal jo også til Italia neste uke også.

Til FBU 4EVER :exclaimation Som tidligere nevnt visste jeg ikke at Due Torri var så flott hotell da jeg booket.

MEN:exclaimation i kveld fikk jeg mail om at de skulle hente oss da vi ankommer kl 18.25 i morgen !!

Har de siste år vært Italiafrelst som deg og EB ! Ikke mindre nå !^_^:ITA:ITA

Air Dolomiti vil være noe nytt italiensk for meg. Sist "nytt" var Volareweb for noen år siden.

Takk for den ! Tilbake en dag forsinket fra ¨Verona og enda mer frelst !:ITA:ITA.

Lager kort notat senere !

Da var vi tilbake fra paradis. Fant et fantastisk sted på nettet - en liten "vingård" med 7 rom mellom Arezzo og Cortona i Firenze. En ruin som eierne startet å restaurere i 2001 og var ferdige i 2004. Flotte rom, fantastisk frokost ute i hagen med utsikt til olivenlunden og vinrankene. Stort svømmebasseng og "kids not welcome"...de kan være med oss til andre steder.

Toscana må være noe av det vakreste på jord...er helfrelst på denne delen av Italia som er ny for meg.

Da var vi tilbake fra paradis. Fant et fantastisk sted på nettet - en liten "vingård" med 7 rom mellom Arezzo og Cortona i Firenze. En ruin som eierne startet å restaurere i 2001 og var ferdige i 2004. Flotte rom, fantastisk frokost ute i hagen med utsikt til olivenlunden og vinrankene. Stort svømmebasseng og "kids not welcome"...de kan være med oss til andre steder.

Toscana må være noe av det vakreste på jord...er helfrelst på denne delen av Italia som er ny for meg.

Høres bra ut! Og i slutten av juni skal jeg introdusere Toscana for Brandbudronningen. Hun har ikke vært der før. Men det har jeg!:ITA

Skal på et identisk sted, bare med 8 rom, inærheten av San Gimiano om snaue 2 måneder. Slike steder er absolutt flotte

Litt mer om stedet vi valgte...

Casa Portagioia ligger like ved byen/bygda Castiglion Fiorentino. Fra "hovedveien" som var omtrent like bred som vår Passat kjører man opp på en elvebredd og alleen som er nylagt har ikke mindre enn 105 nyplantede sypresser på 2 til 2 1/2 meters høyde. Så kommer man frem til et parkområde med parkeringsplass nederst før en ny alle tar deg opp til husene. På en åskant bak husene ligger det nye svømmebassenget . som alltid har nok solsenger til alle gjestene.

Frokostsalen ligger som nevnt utendørs med morgensolen som skinner gjennom olivenlunden og her serveres frisk frukt, divers musli/cornflakes som forrett før man får egg, skinke ost etter bestilling. Alle typer kaffe serveres etter bestilling.

To dager i uken serveres også middag til gjestene - ingen tvang men visstnok veldig hyggelig - vi var ikke der på riktig kveld - men det er vi i september.

For shoppingfrelste ligger det en del fabrikkutsalg for italienske merker, også noen vingårder som selger direkte...

En snau tim vestover ligger Siena - også en by jeg har lyst til å se mere av... Neste gang skal vi vel innom Montepulciano også - som vel ligger en drøy halvtime unna.

Nå vet ikke jeg helt sikkert om det har blitt sagt noe om dette tidligere i tråden; men finnes det noen annen måte å komme hit på enn leiebil? Jeg vet at det ikke hadde vært helt ukomplisert å komme oss avgårde på italienske veier.:o

Hvor langt var det fra flyplassen? Veldig bra rapport for øvrig!

Leiebil er klart det beste alternativet, og aa kjoere i Italia er ikke mye verre enn aa kjoere i Norge....paa Autostradaen maa du bruke speilene flittig....Men Toscana kan ogsaa oppleve uten leiebil....Firenze trneger du ikke bil og kommer deg greit til Siena og Lucca med tog....og i de byene er det heller ikke behov for bil....og Orvieto, riktignok ikke i Toscana, er en annen by som du lett kommer til med tog (baade fra Roma og Firenze)

Back