Venice in April

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
....og da ser det ut som vi er overtalt til å fly med LH og Air Dolomiti til Toscana i stedet. Så da blir det vel både nytt flyselskap og ny biltype i løpet av våren.

Da er turen bekreftet... Det blir LH til MUC og Air Dolomiti med ATR72 videre til Firenze. Hjem med LH sin Avro til FRA og helt hjem med en Airbus...

Omtrent som oss, vi har 27.-30. april LH til FRA og Air Dolomiti derfra til Verona og tilbake til FRA med Bae 146-300 !

Husk å forhåndsbestill bill. til Uffizi på et bestemt klokkeslett og gå forbi de enorme køene. Koster € 3 ekstra. Ring 055-294-883 i kontortiden !:exclaimation

Nå venter jeg bare på tips fra FBU4EVER! - så blir nok denne langweek-end`n perfekt!!!

Ja - 4 forskjellige flytyper på en tur er herlig...og det er lovet servering av champis ombord!!!

Og med dagens utgave av Vinbladet (1. mars) så er det bare å begynne og drømme... Bladet handler om Toscana og gir tips om overnattinger på vingårder...

Så veldig bra ut - og hvis vi skal bo i byen kommer vi til å booke dette - men nå ser det ut som vi drar rett ut på landsbygda i Toscana.

Fruen og jeg har lyst på Siena neste gang. Fint hvis rapport derfra ! :ITA

Fruen og jeg har lyst på Siena neste gang. Fint hvis rapport derfra ! :ITA

Har vært i Siena to ganger, og byen er usedvanlig flott. Jeg bor på Hotel Duomo rett ved Duomo (surprise, surprise) i en stille gate i contradaen Pantera. Snaue 10 minutters gangavstand til Campo. Klatret til topps i Torre del Mangia i 35 graders varme (300-400 trappetrinn). Det var verdt det. Flott utsikt!
Restaurantene i den tjukkeste turistløypa er dyre og så-som-så, men med en gang man kommer inn i sidegatene kan man finne mye bra.
Byen er også kjent for sin gamle svinerase Cinta Senese. Utrolig saftig og smakfullt kjøtt. Prøv en kotelett eller noe og du holder deg langt unna pergamenten til Gilde når du kommer hjem. Garantert!
Italias nasjonalenoteca ligger rett ved festningen. Her kan man smake på, og kjøpe, viner fra hele Italia.
Hvis jeg får flyttet sommerferien min fra juli-august til midten av juni, så blir det Toscanaferie med bl.a. Siena i år også. Sammen med Brandbudronningen.:ITA:ITA:ITA

Takk FBU 4EVER. Italia har blitt vår favorittdestinasjon i Europa de siste årene.:9:

Neste blir Verona med LH tre netter 27. april. Tips ?

Har booket Due Torri Hotel Baglioni. Noe dyrt men kun tre netter ^_^
Så får vi mekke Siena neste år som førstevalg. Enten LH som EB, ev. NB som sist til Firenze ( som Someone ).

Nå kan det se ut som vi setter kursen mot Lucca etter tips fra både FBU 4EVER og en av de som skal være med på turen...

Neste blir Verona med LH tre netter 27. april. Tips ?

Har vært endel i Verona i forbindelse med Vinitaly som går av stabelen i april måned, men jeg har ikke overnattet der. Det gjør jeg ved Gardasjøen (Sirmione) som tar ca. 25-30 minutter med bil.
Piazza delle Erbe er et utmerket sted å slappe av med noe godt i glasset både før og etter lunsj og/eller middag. Mange fine restauranter også. Husker ikke navnet, men vi ble invitert på middag av produsenten Ca' del Bosco. Den fant sted i en restaurant som har en krypt med vin i masser stablet i kasser. Der er det ett bord med plass til en 10-12 personer. Utmerket mat.
Utenfor Arena er det en lang rekke med kafeer og uterestauranter. Topp, men litt dyrt.:ITA

I Verona må man besøke operaen - som foregår under åpen himmel - FANTASTISK - sier jeg som ikke akkurat er noen stor fan av opera!

Har booket Due Torri Hotel Baglioni. Noe dyrt men kun tre netter ^_^

Så har du da også booket det beste og dyreste hotellet som er nevnt i Michelinguiden for Italia!:up:

Du kan også fly til Roma og kjøre nordover til Siena.

Back