Det er bare noen som har misforstått. Årsaken var nok at flyet var ute av balanse med bare post/frakt og pax ombord. Derfor var det antagelig det enkleste å laste litt ballast for å komme innenfor limits.
<history>
DC9 har vel egentlig ikke øri i operativ drift på mange år i SK-operation?
Så jeg vil anta at det snakkes om CRJ-900 ?
Og ja... Disse fly'a har jo motorene bak...
Og da "busenisser" flyr, er det alltiid "handbags" det trimmes på, fordi de er tur-retur-daily basis.
Betyr - ingen baggage å trimme på i AFT hold... (ergo - alle sitter foran, mens minimum av de hemmelige politiske dokemente) ligger bak i bakre lastesesksjon.
--- Det betyr at alle SK-PLUS_pax (c-class) sitter helt foran, mens turistklasse (GO-LIGHT)-paxen sitter bakerst..... Ergo = <alle sitter fremst i kabinen som mulig> - <minus s> deadload (ekstremt lite bagasje i bakre hold {standard loading baggage} ... Hva blir svaret ?
GO/Business ?? --- ?? GO LIGHT == Balanseprobleblemer for Airdispatch/WAW LoadControl (WAWLC)
Forutsigbarhet.......... #http://www.air-dispatch.com/centralised-load-control
Billg = bra ?
Cheap = good ?
... (!)
Hilsen X-SKLC
Måtte ikke MD90 det også fordi de fant ut at de ikke ville ha trapp?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.