• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Vekt av passasjerer bakerst bak i flyet

PSEU lyset kommer på når nesehjulet er strukket langt nok ut. (Godt synlig nede på bakken!) Har inntrykk av at enkelte individer av 738 er mer sensitive en andre.
 
PSEU lyset kommer på når nesehjulet er strukket langt nok ut. (Godt synlig nede på bakken!) Har inntrykk av at enkelte individer av 738 er mer sensitive en andre.
Ja, det kommer av at PSEU (Proximity Switch Electronic Unit) senser at nose gear air/ground sensor senser "air" når leggen er strukket ut mens de på main gear senser at de er på bakken, altså en uoverensstemmelse.
Det er samme sensor som ligger bak aktiveringen av stick shaker, men da må en angle of attack vane være i en posisjon (muligens pga vind?) som er i overensstemmelse med en stall-situasjon (i luften, rimeligvis).
 
Ha, ha, KUL for 10 år siden. Kom med KL 744 Combi fra AMS...

Oss foran fikk beskjed om å vente til de hadde fått ut hestene bak...:colgate::colgate:

Fant ut at de skulle til Sultanen av Brunei....

Business class bakerst.....:rolleyes:
 
Back
Top