Veien Trump fløy til Singapore

Veien Trump fløy til Singapore

Hei så et sted det stod at Trump hadde mellomlandet på Kreta på vei fra Qebeck til Singapore. Dette stusset jeg litt på, for ville det ikke være raskere og fly over Stillehavet enn å fly Atlanteren, Europa, Asia?

Re: Veien Trunp fløy til Singapore

Kommer an på vær og vind. Singapore er omtrent akkurat på motsatt side av kloden for Quebeck, så distansen er omtrent den samme.

Over Stillehavet ville tatt ham over mest amerikansk luftrom - og luftrommet til hans venner.

Mens det andre sjarmtrollet på møtet, ble hentet av en Air China 747-8 som fløy gjennom Kina til Singapore

Re: Veien Trump fløy til Singapore

Synd Kim ikke kunne benytte sin personlige Il-62M, dog med mellomlanding. Hvis Trump også måtte mellomlande var jo ikke en mellomlanding noe pinlig eller problematisk mtp anseelsen.

Espen

Hmm, stusser på at jeg leste en overskrift om at kim var ankommet med China air. Her står det air china.

jeg er for lat til å google, fasit?

Air China. Er'e så nøye'a? Fly er fly, Kina og Taiwan...Hæ?

Taxet forbi 2 nordkoreanske Ilusjin fly på Changi. Lurte på om det var Kim Force 1 og 2. Fikk dessverre ikke bilde da flyvinduet var for tildugget.

Ellers blir det jo spennende å se om dette leder til noe eller om det bare blir prat og ikke noen varig endring.

Ellers har vel da både Boeing og Airbus et salgsteam som står klar til å dra til Nord Korea hvis sanksjonene forsvinner

Der har vi de sorte fuel-truckene igjen, som observert på ZRH under Davos.

En C-5 Galaxy tar med disse tankbilene når det ikke er tilgang på POTUS-verdig drivstoff ved destinasjon.

D1DBF2B0AB88DF5E4AC75A9B3923D35F.jpg

Last edited:

Synd Kim ikke kunne benytte sin personlige Il-62M, dog med mellomlanding. Hvis Trump også måtte mellomlande var jo ikke en mellomlanding noe pinlig eller problematisk mtp anseelsen.

Espen
Tenkte litt på dette.
Men for oss er det en håpløs måte å vite, så mye synsing.

Har maskinen fløyet mye i det siste? Må være første lengre tur på mange år. Kanskje ikke verdt risikoen hvis noe uventet skulle skje.

Når det gjelder B-2447. Fløy den maskina for ganske eksakt to år siden. Var som å gå tilbake i tid når det gjelder interiør...

Last edited:

Der har vi de sorte fuel-truckene igjen, som observert på ZRH under Davos.

En C-5 Galaxy tar med disse tankbilene når det ikke er tilgang på POTUS-verdig drivstoff ved destinasjon.

Litt pussig at de sender tankbiler med fly fremfor å sende ett tankfly vel (?), men så er ikke jeg slik president heller da.

Litt pussig at de sender tankbiler med fly fremfor å sende ett tankfly vel (?), men så er ikke jeg slik president heller da.

Tjab for president! Men det spørs om et tankfly teknisk sett ville være i stand til å re-fuele AF1 uten noen form for bakkeutstyr som pumper, overføringsslanger etc. I så fall er det kanskje like greit å sende tankbiler. Kostnader er jo uvesentlig i denne sammenhengen, tax payers money are easy to spend.

Et annet spørsmål er vel hvorfor den andre hottentotten ikke fløy med verdens nest kuleste fly, IL-62. De snaue 5000 kilometrene fra Pyongyang til Singapore er ingen sak for en IL-62 som er i form. Det spørs vel heller om Kim's IL-62 flåte er såpass i form at de legger ut på langtur?

Back