• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Vedr. missing miles (FB)

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Har gått noen uker siden mine siste flighter som kvalifiserer til en del FB-poeng uten at disse har blitt lagt til, og sjekket forleden dag fremgangsmåten for å kreve disse.
FB skriver at man skal fylle ut det elektroniske skjemaet samt legge ved boardingpass når man har e-ticket. Hva pokker gjør jeg da når jeg ikke har tatt vare på disse boardingkortene?

Har for øvrig aldri opplevd problemer med å få godskrevet miles automatisk tidligere, så situasjonen er ny for mitt vedkommende...
 
Re: Vedr. missing miles

BPene kommer de til å spørre etter, har du dem ikke så er det lov til å prøve, men ikke ha for store forhåpninger.

Forsøkte en gang å få godskrevet FB-miles fra et par OK-flighter, og det var fryktelig mye frem og tilbake. Først sendte jeg brev med BPene, så svarte de at det ikke var mulig å få poeng, så sendte jeg nytt brev, da fikk jeg til svar at de måtte ha BPene (som de fikk første gangen). Så ble det enda et par brev til før det løste seg.

Noe av det mest surrete opplegget jeg har vært med på. Etterregistrering av hotell har jeg gitt opp hos FB og bare jeg får fløyet inn noen flere miles og tatt dem ut så klipper jeg kortet i to.
 
Man skulle jo tro at det i utgangspunktet ville være fryktelig enkelt for FB gjennom KLMs egne systemer å få bekreftet at man faktisk har vært med på selve flighten. Men, det har muligens med personvern å gjøre at man ikke utleverer dette for alt jeg vet, all den tid Flying Blue vel er å regne som en individuell forretningsmessig enhet?

Når det er hele 3 flighter som ikke er talt for som faktisk kan være utslagsgivende i seg selv for å nå en statusgrense uten å måtte booke/kjøpe ekstra er jo dette hårreisende... Får leve i håpet om at det er en treghet i systemet, selv om andre flighter fra samme dato er registrert.
 
Jeg trodde ikke du trengte sende boarding pass hvis reisen var foretatt på AF/KL-metall og registret online, men ellers er det jo vanlig praksis å måtte sende inn dette.
 
Skjønner ikke hvorfor man ikke helt enkelt sjekker E-ticket record, der kan man jo se om man har fløyet eller ikke. E-ticket record kan man finne, ihvertfall i mange systemer, i litt over ett år. Denne BP-greia virker meget gammeldags.
 
Back
Top