• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Vedlikehold på F-35

Re: Vedlikehold på F-35

Forstår jeg det riktig at de skal dele opp vedlikehold slik at f.eks Norge må sende deler til Australia for vedlikehold? :o

Synes de sa på nyhetene at deler av vedlikeholdet måtte gjøres i Italia. Før fikset de det på Kjeller. Synes det er greit ting kan ordnes i Norge jeg...

Ser ut som produsent Lokheed Martin skal sette ut vedlikehold på hovedkomponenter til forskjellige firma, for vår del, til europeiske firma. Kan bli en artig rute å følge hver gang et fly trenger vedlikehold!

Regner med mange komponenter vil bli demontert og det vil bli satt inn en ny eller renovert del, så sender man demontert komponent til der hvor den skal vedlikeholdes. Regner med man skal ha vedlikeholdspersonell på Ørlandet for å ta ut/inn komponenter?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ser ut som produsent Lokheed Martin skal sette ut vedlikehold på hovedkomponenter til forskjellige firma, for vår del, til europeiske firma. Kan bli en artig rute å følge hver gang et fly trenger vedlikehold!

Har man nok deler i loopen så skal vel ikke det bety noe.
Det er ikke samme del som går ut - inn i samme fly.

Har man nok deler i loopen så skal vel ikke det bety noe.
Det er ikke samme del som går ut - inn i samme fly.

Nei logistikken er jeg ikke bekymret for, det er i en konfliktsituasjon jeg ser potensielle utfordringer.
Verden er i rask endring, og plutselig står noen man skal ha deler og tjenester fra, på en annen side enn Norge i en regional krig.

Back