Siden det ble litt snakk om VC-10 i julekalenderen, tenkte jeg at det kunne vært morsomt å se på noen andre VC-10ere som med et og annet unntak. EAAC var innom på statsbesøk.
Men vi begynner i sør på Jan Smuts i Johannesburg der Air Malawis standard 1103 tar ombord malawiske gjestearbeidere en gang på 70-tallet. Det var tett mellom malawierne i gullgruvene i Rand på den tida.
Denne tanzanianske Super VC-10 gikk i rute fra Lusaka i sør til London i nord. Det er bare stilig...
Nord til Kenya - tatt på Heathrow
East African var som SAS et selskap som ble drevet av tre land. Man vet alltid hvilket land flyet er registrert i ved å se på flaggene i halen. Flagget til registerlandet er alltid øverst.
Så vestover til Uganda. Vi begynner med flyet som forulykket i Addis Ababa i april 1972.
Samtidig med at Biafra-krigen pågikk fløy disse lekre maskinene fra Lagos i samarbeid med BOAC...
Litt lenger vest langs Gullkysten, nå Ghana, fant man denne lekkerbisken. I første og andre tapning.
Andre tapning har en kenyaner og en Gulf Air i bakgrunnen. Det var tider da fly lagde lyd
ld:up:
Men vi begynner i sør på Jan Smuts i Johannesburg der Air Malawis standard 1103 tar ombord malawiske gjestearbeidere en gang på 70-tallet. Det var tett mellom malawierne i gullgruvene i Rand på den tida.

Denne tanzanianske Super VC-10 gikk i rute fra Lusaka i sør til London i nord. Det er bare stilig...


Nord til Kenya - tatt på Heathrow

East African var som SAS et selskap som ble drevet av tre land. Man vet alltid hvilket land flyet er registrert i ved å se på flaggene i halen. Flagget til registerlandet er alltid øverst.

Så vestover til Uganda. Vi begynner med flyet som forulykket i Addis Ababa i april 1972.


Samtidig med at Biafra-krigen pågikk fløy disse lekre maskinene fra Lagos i samarbeid med BOAC...


Litt lenger vest langs Gullkysten, nå Ghana, fant man denne lekkerbisken. I første og andre tapning.


Andre tapning har en kenyaner og en Gulf Air i bakgrunnen. Det var tider da fly lagde lyd
