Vätskeregler på Norsk inrikes

sarpingen87

ScanFlyer Blue
Vätskeregler på Norsk inrikes

Ja, jeg skal fly igjen til helgen. Fra RYG til SVG med retur. Skal ikke ha med meg annet enn håndbagasje, men det jeg lurer på: er det lov å ha med seg parfyme og tannkrem i håndbagasjen eller blir dette inndratt?

Gidder ikke kjøpe ny parfyme og tannkrem i Stavanger så skulle gjerne vist dette før jeg reiser. Men må jeg så må jeg.

Re: Trenger ett svar

Ingen beholdere som kan inneholde mer enn 100 ml, legges i plastposer som du finner ved security..

Det betyr at jeg ikke kan ha med meg mer enn 100 ml parfyme og 100 ml tannkrem. Da får jeg se om jeg finner noen småflasker noen plass da med parfyme. Hvor nå jeg kan finne det :S

Det betyr at jeg ikke kan ha med meg mer enn 100 ml parfyme og 100 ml tannkrem. Da får jeg se om jeg finner noen småflasker noen plass da med parfyme. Hvor nå jeg kan finne det :S

Det finnes på taxfree, så du får legge tannkremen igjen hjemme, og kjøpe småtuber på taxfree.

Standardtannkremtube, ihvertfall de fra Solidox som jeg bruker, er 75ml og går derfor fint. Parfymeflasker er også ofte rundt 100ml, og uansett pleier det å stå på flasken

H&M og en del apotek har også slike småflasker, men det er som Someone sier mulig å få de fleste "toalettmappeprodukter" til under 100 ml.

Re: Vätskeregler på Norsk inrikes

Tannkremtube pleier å gå fint, har aldri opplevd at de tar nøyaktig mål av den. derimot er det noen regelryttere som insisterer på at den skal i pose, selv om jeg har lagt den frem i esken og ikke har noe annet. Er tydeligvis viktig å ha pose rundt når det scannes, tannkrem blir sikkert farlig uten.

Det betyder att, förutsatt att det är EU-direktivet som efterföljs, att du får ha både och, men att ingen av behållarna kan innehålla mer än 100ml. 1x parfym och 1x tandkräm är inga problem, men behållarens storlek är max 100ml.

... Er tydeligvis viktig å ha pose rundt når det scannes, tannkrem blir sikkert farlig uten.

Påsens enda uppgift är att samla ihop behållarna och på ett enkelt sätt uppvisa för kontrollanten att du inte har med dig för många behållare

/J

Hva med å bare putte det i innsjekket baggasje? Det funker jo fint som fly?

-A

Hva med å bare putte det i innsjekket baggasje? Det funker jo fint som fly?

-A

Nå skal jeg reise med kun håndbagasje og ikke sjekke inn bagasje. gidder ikke betale 80 kroner ekstra når jeg kun skal være der to dager.

takk for hjelpen alle sammen, nå har jeg gått gjennom hele badeskapet og funnet ut at parfymen min ikke er mer enn 75 ml så det funker og det samme med tannkremen. og samboeren får ta med seg chanelen sin så da overlever vi den turen også :)

takk alle sammen

Back