• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Varmt på Svalbard

• Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
L

LN-HAT

Guest
Varmt på Svalbard

SA071650 ENSB 26010KT CAVOK 16/00 Q1018 :up:

Re: Varmt på Svalbard

SA071650 = Metar den 7 i mnd kl 16:50

for

ENSB = Svalbard Lufthavn

26010KT = Vind 260 grader, 10 knop

CAVOK = Ingen skyer under 5000ft (eller msa om høyere), ingen nedbør, ingen tordenskyer og sikt mer enn 10 km

16/00 = Tempratur 16 grader celsius, duggpunktstempraturen er 0 grader celsius.

Q1018 = Luftrykket er 1018 Hectopascal

:hi2

Nettopp kommet ned fra kurs i LYR og kan bekrefte knalldager med sol og T-SKJORTE!!!!

Til helgen skal det visst snø igjen....Men husk at LYR også ligger i et varmehøl, det meste av øya er fortsatt dekket av hvitt pulver.

TROR det var i 1992 jeg traff en mega-solbrent Widerøe-flyvert i Bodø. Hadde vært på Svalbard!!! Mulig å få tak i METAR for den sommeren?

I 1993 var det også noe godvær der oppe, så jeg kastet meg på et fly. Fikk noen dager med behagelig temperatur og svimlende lysforhold. Vinden var sånn at det ble innflyging fra øst - dett var heftig terreng, gitt! Hadde flyttet dit tvert hvis mulig, men akk, noen voksne er jo bundet av bolig og barn etc.

De fastboende var på sommerferie og overlot sin hybel til godkjente. I bokhylla til en gruvearbeider sto tegneserien "Valhalla" som jeg ble huket på...

Ahh - lyset i nordområdene: Sukk, hjerte, men brist ikke. Aj aj aj.

:devot:

Back