• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Varig (endelig) solgt på auksjon

Desk pilot

ScanFlyer Crusty
Varig (endelig) solgt på auksjon

VarigLog har endelig fått kranglet seg til å kjøpe det gamle morselskapet sitt for 127 millioner USD.
Hos Varig er stemningen temmelig euforisk "Varig will be back on it's feet in no time" (!)

www.bloomberg.com/apps/news

Re: Varig (endelig) solgt på auksjon

Hva er det de egentlig har kjøpt? Ett merkenavn, slot tider ved forskjellige flyplasser og masse gjeld?

Jadda......

Attachments

• varig.jpg
    varig.jpg
    12.7 KB · Views: 4

Originally posted by BU662

Nei, gjeld er exkludert siden Varig vil bli skillt i 2 selskaper. Den ene far all gjeld og kommer inn i Chapter 11, den andre er den nye Varig som skal flyr videre.

MENS:
Varig har ingen 777, ingen MD11, 1 eller 2 767 og mindre enn 15 737. Med dette skal de klare seg mot TAM og GOL???

Da ma man vaere mere enn Optimist om man investerer i Varig...

De eier 1 stk MD11 som nevnt tidligere. Den mistet centerboggien i Brasilia for litt siden.
Den blir vel satt inn på gullgruven GRU-FRA tenker jeg.

Det snedige i denne saken er jo at mange av Varigs langlinjer har jo gode overskudd.

Så vidt jeg klarer å lese meg til rundt om på nettet, er det nye Varig i forhandlinger med leasingselskapene og vil beholde 777ene, MD 11 og en rekke andre fly.

LHR-CPH vil forhåpentligvis bestå.

Gode nyheter IMO!

Back